Flytning af arbejdsgiverpension til kapital i bank

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91524
    AnonymForfatter

    Blev fyret for 8 mdr. siden. Har efter aftale med min bank valgt at få flyttet min pension fra tidligere job til min kapital i banken. Jeg underskrev overførelsespapir med den klasul at overdragelse ikke måtte overstige 1500 kr. Hvis skulle AP kontakte min bank. I forrige uge får jeg så brev fra AP med opgørelse og beløbets størrelse der overdrages til min bank.
    Ser så fredag pengene på min kapitalkonto. De er ikke investeret i nu, da jeg først har samtale med banken i den næste uge.
    Men mon nogle kan opklare for mig hvorfor der “mangler" et beløb på 11.386 kr. Hvad er det jeg har overset ved den transaktion jeg har aftalt med banken.

    Any one ?

    #162168
    testForfatter

    ku være forsikringsdækning der normalt køre videre eller tab der er regnet ved flytningen. men prøv da at spørg

    #162184
    HalliHalloForfatter

    Lørdag1, du skriver at der mangler 11.380 kr., men hvad er det i forhold til?

    At AP skulle kontakte din bank, hvis det kostede mere end 1500 kr. lyder til at være en noget underlig formulering, og hvis det er rigtigt er det da lavet af en amatør.

    Jeg er temmelig sikker på at du har haft et såkladt markedsrenteprodukt og ikke et gennemsnitsrenteprodukt.

    Ved førstnævnte har du valgt at investere i værdipapirer efter eget valg i puljer, og da omkostninger for disse normalt først opgøres når året er omme, vil jeg antage at det er disse der er fratrukket. Det gælder depotomkostninger, handelsomkoster for at få solgt dine værdipapirer og evt. betaling for evt. forsikringsydelser indtil overflytningen.

    Men når du har fået kontoudtog fra AP, må det da også fremgå af disse.

    Vil du være så venlig at informere os herinde, når du har været i banken og måske også i morgen fået talt med AP-Pension.

    #162220
    AnonymForfatter

    Ja, jeg afventer stadig svar fra min bank mand. Og skal jo til samtale i morgen i banken, så glæder mig sørme til at høre forklaringen.

    Det der blot undre mig er at AP jo sender et brev til mig pålydende værdien af den chek de har sent til min bank.

    Ville mene at det var AP der skulle afklare evt. kurs, marked ect. hvad ved jeg og så sende det der måtte være tilbage til mig.

    Skal vi nu sige at der er en god forklaring, så må jeg jo leve med det. Det der “pisser" mig lidt af, er at min ellers meget sindige bankmand ikke oplyser mig om dette på trods af jeg spørger ham hvad konsekvenserne bliver af en flytning i forhold til netuo overførelsesudgifter.

    Nå men fortsættelse følger…….

    #162234
    AnonymForfatter

    Det lyder som om, at det er kursværnet som er blevet trukket fra.

    AP har, som næste alle overenskomstbaserede firmapensions-administrationsselskaber de sidste par år haft et kursværn, som først for nyligt er blevet ophævet.

    Det er har væet indført for at pensionskunderne ikke med fordel kunne hæve deres indståender og skifte pensionsudbyder for at undgå det tab i bonuspuljen, som finanskrisen har medførst for pensionsselskaberne.

    Hvis du har overflyttet dit depot i den periode som kursværnet har været aktivt er du blivet ramt af dette. Måske var det en ide at undersøge med AP om det er dette, som er sket.

    #162240
    HalliHalloForfatter

    Til ATP-eksperten:

    Du skriver kursværn, men AP-Pension har da mig bekendt ikke på noget tidspunkt indført eller haft kursværn, da deres pengetank hele tiden under krisen har været intakt.

    Det er DanskeBanks Danica, der har haft store problemer med underskud i deres investeringer, hvor de i perioder havde et kursværn på op til næsten 10%, som dog nu igen – for ikke så længe siden – er ophævet.

    PFA havde også et kursværn på 5% i nogle måneder i slutningen af 2008, men som jeg før har skrevet, så er både AP og PFA kundeejede selskaber, så disse vil jeg til enhver tid anbefale.

    Men desværre er det mange gange arbejdsgiveren der bestemmer, hvor pensionspengene skal investeres. Private pensionsordninger kan altid med fordel oprettes i et pengeinstitut, hvis man da selv kan forestå investeringer.

    #162276
    AnonymForfatter

    Opdate

    Mine penge var IKKE forsvundet i et eller andet spidsfindigt. Det viste sig at en lille del var sat i ratepension hos AP og derfor ikke kunne overføres til kapitalpensionen. Denne transaktion kunne først ses på min netbank i dag, hvor banken således havde oprettet en ratepension ( og der var også lidt liv rente ).

    Dejligt når ens penge ikke bare forsvinder i den blå luft.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.