Overtage hus

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91521
    AnonymForfatter

    Kan det lade sig gøre at lade sig skrive over på skødet, for at få 50% ejerskab, og dermed overtage lån i et hus.

    Og derefter fjerne den oprindelige ejer fra skødet?

    Årsagen er at der ligger et realkreditlån, til meget billige penge, og jeg ikke har lyst til at optage bank+realkreditlån, for at overtage huset, eller for den sags skyld betale 15% arveafgift.

    #162042
    testForfatter

    uha det er jo umiddelbart et meget uskyldigt spørgsmål men der er mere i det som så jeg vil kraftigt anbefale dig at få en advokat på sagen.
    1. Hvor mange andre arving er der? Det har betydning for om du evt. ryger ud i en tvist med dem bag efter.
    2. Halvdelen af et hus er jo en gave som du kommer til at beskatte efter de gældende regler, med mindre du kan få det overdraget i bider under den skattefri grænse.
    3. At du kan overtage låne sku der vel ikke være noget i vejen for men jeg forstår ikke helt om du vil overtage dem eller ej.

    hvad er formålet med dette? at slippe for arveafgiften eller at overtage et billigt lån for at blive boende i huset og bord du i huset idag?

    #162046
    ForbrugerenForfatter

    Normalt kan man sagtens overtage det eksisterende lån. Men som test også skriver, når der er tale om arv eller dødsbo, så kontakt en advokat først, da du ellers kan komme ud i alle mulige problemer, som nemt kan komme til at koste dig endog meget dyrt, sammenlignet med de 10-20 tusinde en advokat skal have for dette.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.