Bolig: Leje, købe eller andel? Hvad er muligt?

Viser 6 indlæg - 46 til 51 (af 51 i alt)
  • Indlæg
  • #173620
    AnonymForfatter

    Tak skal du have 🙂

    Det vil måske hjælpe nogle enkelte det med at sætte det mere på skoleskemaet, men jeg tror ikke på at det er en løsning for de fleste. De unge tænker jo, at der er masser af tid til at betale den gæld af da de jo selvfølgelig kommer ud til en høj løn og arbejdsløshed rammer kun naboen. Det er snarere os forældre der skal sørge for at forklare vores usårlige guldklumper, at de måske ikke er helt usårlige senere hen i livet – og så skal vi sørge for at de fra en tidlig alder bliver indviet i familiens økonomi på et niveau som de kan forholde sig til.

    #173622
    testForfatter

    Tror ikke skole skemaet læser noget. Mine egner unger kan jeg ikke engang afholde fra at begå din fejl jeg selv har undgået
    Der er så meget skolen skal og så lidt de kan.

    #173626
    AnonymForfatter

    DEr vil altid være nogle, der ikke kan eller vil forstå. Men der er også mange, som bare ikke har fået muligheden for at forstå konsekvenserne, fordi ikke al økonomi er lige til at gennemskue selv, når man er 17-18 år.

    Nu er der heldigvis kommet bedre tal på, hvor meget man ender med at betale for en afbetalingsmobil og for lån mm. Men stadig, kommer man så i et lån, besider få unge evnen til at udregne og forstå, hvor meget hurtigere de faktisk kan være gældfrie (og hvor mange renter sparet) ved at presse sig selv og betale ekstra af.
    Synes helt klart det er undervurderet, hvilken effekt det har…

    Idræt i skolen er det heller ikke sikkert gør alle tynde eller at det får folk til i fritiden at ville dyrke, men det skal da nok gøre noget!

    #173638
    AnonymForfatter

    Nej det står ikke i de Aalborgske socialdemokratiske Rådmands lønoversigter, andet end der fik man et grønt badeværelse 🙂 men der hvor jeg var ansat havde vi en Grundløn, Funktionsløn, Kvalifikationsløn og Resultatløn og jeg fik alle 4-løn eks. fik jeg en funktionsløn for at tænde for fotokopimaskinen om morgenen. En kollega fik et barn det udløste en lønklods. Lavede jeg et regneark der sagde spar-to til hvad der fandtes fik jeg en lønklods (ca 1000 kr) ekstra om måneden. Fandt jeg en nemmere måde at udføre arbejdet på gav det også en Funktionslønklods. Der var ingen loft på lønklodser. Kvalifikationsløn fik jeg for en økonomisk videregåendeuddannelse på Forvaltningshøjskolen, der også gav højere lønramme og Resultatløn fik jeg for at skaffe besparelser hjem, jeg vil ikke nærmere ind på hvilke, men det var meget store beløb, mere end jeg selv fik udbetalt. Senere kom fri mobil og laptop/ADSL til hjemmebrug og opkobling via Intern netværk.

    #173680
    HalliHalloForfatter

    Da Carsjul har haft den ansvarsfulde og uvurderlige funktion at tænde for kopimaskinen, kan udledes, at han enten har været kontorbetjent, kontorbud eller rådhusbetjent. Dette sammerholder jeg med at han har pensionsordning i PenSam, der har ordninger for FOA-medlemmer.

    Et godt råd herfra: Husk at tage dine piller, kan dog også være at dosen blot skal justeres/sættes op.

    Bor du forresten stadig i Grækenland? Og hvilken bank var det nu du fik en meget forudbetalt rente i ved at overføre 3/4 million eller svarende til 90.000 Euro?

    #173688
    testForfatter

    De totale låne omkostninger oplyses jo af dem der formidler lån og man har skam låne regne opgaver i matematik. Nej jeg tror bare altid der vil være folk der kommer i uføre uanset hvad man gør. Der findes også stadig folk der mener at rygning kun er usundt for naboen.

Viser 6 indlæg - 46 til 51 (af 51 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.