Overlytning af engagement – behandlingstid

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91503
    AnonymForfatter

    Jeg har et engagement i Nordfyns Bank, bestående af 6-7 indlånskonti, 1 pensionsdepot og 1 åbent depot. På grund af en række ubehagelige oplevelser med Nordfyns Bank har jeg valgt at flytte mit engagement til en anden bank. Derfor fremsendte jeg en overførselsanmodning sammen med mine Visa og Mastercard samt checks d. 17. september. Det er i dag d. 7 oktober og Nordfyns Bank har meddelt mig (efter at jeg har rykket dem) at der vil gå endnu mindst 14 dage inden engagementet er flyttet.

    Hvad gør man når behandlingstiderne er så lange – er der et sted man kan klage eller skal jeg blot finde mig i at blive behandlet efter bankens forgodtbefindende.

    Det burde jo være mine penge, så hvad er problemet??

    Desuden giver det store problemer at en række PBS aftaler stadig er tilknyttet Nordfyns Bank, og ikke kan flyttes af min nye bank, til trods for at de har prøvet.

    PS – har ingen kreditter, kun indlånskonti

    #161534
    AnonymForfatter

    Vi havde et lignende problem da vi skiftede fra Amagerbanken og det er intet at gøre, blot at vente. Selvom det er meget frustrerende;-)

    #161578
    PrasmusForfatter

    Det hjælper naturligvis ingen af jer i denne omgang, men måske jer eller andre som kommer i den situation at der skal skiftes bank.

    Min erfaring er, at det nemmeste og mest smertefrie er, blot at få oprettet de løse konti man har brug for i den nye bank, det kan være løn konto, opsparing, budget, kassekredit etc. Det sker nærmest fra dag til dag. Så beder man sin arbejdsgiver om at sætte løn ind på den nye lønkonto og man overfører (via netbank) de penge man kan fra de gamle konti til de nye, det tager højest et par dage. Samtidig beder man den nye bank om at overføre alle betalingsservice aftaler, de to gange jeg har gjort det, tog det henholdsvis 2 og 3 dage.

    Når dette så er klaret, så kan man starte på at bede om at få flyttet de tunge ting så som depot, pensions konti etc. Selvom dette skulle tage lidt tid, så har man i det mindste ikke problemer med at ens PBS (nu Nets) regninger ikke bliver betalt.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.