Nogen her, der kan hjælpe mig?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87200
    AnonymForfatter

    Hej til alle!

    Er kunde i Dronninglund Sparekasse og har været det i flere år, er der nogen af jer der kender til banken og hvad er jeres erfaring.

    Min samlever har selvstændig virksomhed og da han flyttede til denne bank, forlangte man af mig, at jeg skulle flytte med. Nu er hele vores økonomi blevet blandet sammen, selv om vi ikke er gift. Jeg vil så gerne fortælle til nogen, hvad der er sket med os i denne bank. Har kontaktet en advokat for nylig men ikke hørt noget fra ham endnu. Min historie omkring banken er så trist og jeg kan ikke skrive om det hele her. Er der nogen af jer, jeg kan sende den til og få et godt råd fra?
    Kan jeg forlange at få mine ting flyttet i en anden bank, når de har rodet det hele sammen og betaler min samlevers udgifter med mine penge?
    Jeg er ikke god til det med banker og meget autoritetstro.
    Hjælp hvad gør jeg?

    Hilsen den anonyme

    #106682
    AnonymForfatter

    Den er ikke dårligere end andre pengeinstitutter; jeg er personlig godt tilfreds med den, men hvis du ikke er det – og det kan der altid være flere gode forklaringer på – så flytter du bare dine konti, sådan er det nu engang.

    Held og lykke med dit nye pengeinstitut.

    (Min erfaring er imidlertid, at folk der er utilfredse med sit nuværende pengeinsitut og så flytter til et andet, hurtigt finder ud af at den heller er særlig god, så ofte har det med kunden at gøre – man kan selvfølgelig også have dårlige erfaringer med en enkelt ansat i banken eller hvad ved jeg).

    #106688
    AnonymForfatter

    Flyt omgående dine egne indtægter til en nyoprettet konto i en “ny" anden bank.

    Gør det inden du står helt med “håret" i den tomme postkasse !.

    Begynd derefter at gå dine udgifter efter en for en, og så ved du bedst selv hvad du skal gøre herfra, så start omgående selv om det virker svært, det med Advokat, det bliver jo meget dyrt for dig, du skal vel regne med et pr. tusinde i timen, så arbejdet er dit ellers bliver du hurtig fattig – og sikkert er det det bliver alligevel dig som skal gå det igennem før eller siden.

    Held og lykke

    PS. håber slevfølgelig du lige info. din samlever først, men det ved du jo også bedst om hvordan i har det, og ellers vil få det fremover ?

    PSS. men hvis en konkurs er tæt på, så husk at tale med advokaten om netop det, men men osv osv !

    #106692
    AnonymForfatter

    Kære JJ!

    Tak for dit svar, du har helt ret og jeg er godt i gang med mine beregninger. Dog har banken taget så meget af mit, at der er blevet et overtræk og det har de gjort mange gange, de tager hele min løn og flytter ikke nogen af hans penge over på den fælles konto vi har, selv om der er en aftale herom.

    Jeg ved ikke, om jeg må sende min historie til dig eller andre der måske kan hjælpe, jeg kan sende den pr. e-mail hvis jeg må, så er det lettere at forstå, hvad det hele drejer sig om.
    Jeg ved godt det heller ikke er nemmere i andre banker, men jeg vil bare så gerne, at det hele skal kunne hænge sammen og mit kan godt, hvis bare de ikke laver mere rav i den. Det er da klart, at man ikke skal bruge mere end man har, men jeg har ikke en chance på den her måde.

    Hilsen den anonyme

    #106694
    AnonymForfatter

    Du forlanger simpelhen af banken at du vil have dine udgifter/indtægter adskilt fra din samlevers og så må du og din samlever blive enige om hvad i fælles skal betale hver måned. Så enkelt er det, og det behøver du ikke en advokat til, det er jo yderligere udgifter for dig.

    Hilsen Alice!

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.