Køb hus med hustru i RKI

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91499
    AnonymForfatter

    heysa ..
    vi er et par der er gift, og gerne vil handle hus i en nær fremtid.
    Problemet er at min hustru, før vi blev gift, havde noge udenstående
    med et leasing selskab og derfor er havnet i RKi.

    kan jeg stå som ejer alene af huset eller hvordan kan vi gøre det,
    jeg er ikke i RKI og har en sund øko. men jeg tror nu gerne banken vil vide
    at vi er 2 om der her kommende lån..

    aner ikke lige om det er noget der kan lade sig øre eller hvordan!

    på forhånd tak for hjælpen

    #161442
    MichaelForfatter

    Bliver svært. Ved en kreditvurdering checkes om andre på din adresse er registreret i RKI og det er din kone jo. Det er næsten garanti for et nej.

    Hvis I har råd til at købe hus burde der være råd til at få ordnet det udestående med leasingsselskabet og så kan I tage køberhatten på igen efterfølgende.

    #161444
    AnonymForfatter

    ok mange takker – men vil hun blive slettet af rki hvis hun indgår en afdragningsaftale?
    problemet er en computer som hun har leaset for 10 år siden og hun gentagne gange
    kontaktede leasy for at de skulle hente deres maskine, den var jo simpelthen forældet,
    men de kom aldrig og maskinen er nu smidt ud..

    #161448
    MichaelForfatter

    Som udgangspunkt slettes man først når hele gælden er betalt medmindre kreditor indvilliger i det modsatte.

    Jeg forstår dog ikke, at det er nødvendigt med en afdragsaftale for en smule computer. Hvis jeres økonomi er god og I har råd til et hus burde der være råd til at få den sag ud af verden med ét slag. Så stor kan den gæld da vel heller ikke være?

    #161450
    AnonymForfatter

    sagen er at den gamle computer nu koster 50.000,- (computeren er fra år 2000) og det er
    helt hen i vejret.. havde det nu kun været 10.000 ville det
    jo ikke være noget med en afdrags aftale..

    måske man kan forhandle sig ned – jeg aner intet om hvordan
    man forhandler med kreditorer osv .. desværre ..

    #161452
    MichaelForfatter

    50.000 er en pæn sjat for en gammel computer, men vel ikke mere end I burde kunne klare inden for et 6-12 mdr og så er kysten klar. Lad være med at stifte mere gæld inden dette tilgodehavende er af vejen. Et hus er en meget stor belastning for en privatøkonomi.

    #161454
    AnonymForfatter

    heysa ..
    præcis – derfor tænkte jeg også en afdrags ordning med kreditorene
    således den kunne komme af vejen, men jeg har ikke lige 50.000 på en enkelt gang nemlig

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.