Efter gældssaneringen ?

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91488
    AnonymForfatter

    Hej,

    Jeg har et spørgsmål, jeg er meget tæt på at få godkendt en gældssanering, gælden løber op imod 2,5 mill. Dkk. Har heldigvis en god bank som gerne vil hjælpe mig således at jeg ville kunne betale hele dividendebeløbet ca. 250.000 på en gang, og dermed på gældssaneringen afsluttet måske i indeværende år. Vi har naturligvis fået lavet de 5 års budgetter der skal laves hos advokaten som står retten bi.

    Når gældssaneringen er godkendt i retten så er jeg jo gældfri, hvad ville der ske hvis jeg fik et nyt og bedre betalt job f.eks engang i 2011, og/eller hvis jeg fik f.eks en uventet bonusudbetaling i 2011, er der nogen der ”gransker” i ens økonomi efter at gældssaneringen er blevet godkendt ? er jo efterhånden blevet så vant til at være ”stemplet” som et B-Menneske ernt økonomisk desidste 15 år.

    På Forhånd tusind tak for Jeres svar.

    #161290
    AnonymForfatter

    Først tillykke med resultatet !

    Dernæst starter du/I med et nyt økonomisk liv, dvs. lever som vi andre, sørger for
    at rådighedsbeløbet ikke går lavere end 5.500 kr pr. voksen person om måneden, så har
    du/I nået langt…. man skal lære så længe man lever 🙂

    PS! Jeg kan ikke svare på om nogen vil “granske" i jeres tidligere økonomi, alle kan læse om jer på Statstidende.dk hvoraf fremgår, hvem der har fået bevilget Gældssanering.

    /jet

    #161302
    HalliHalloForfatter

    Hej JET45 alias BoSol, var din gamle profil ikke god nok længere.

    Til spørgeren, hvorfor vil du låne pengene i banken og betale 5 år forud? Det er da ikke særligt fornuftigt eller økonomisk.

    Man betaler som regel pengene en gang årligt til denadvokat, der er udpeget af skifterettet til at varetager skyldneres interesserer, som så videresender pengene videre til de forskellige kreditorer.

    Dagen efter du har fået gældssaneringen endeligt godkendt af retten, er der ikke nogen der mere interesser sig for dig og du kan tjene ligeså meget det skal være eller for den sags skyld vinde 5 mill. i lotto. Dette er i dette tilfælde dine penge.

    #161304
    AnonymForfatter

    Hej igen,

    Det er naturligvis rigtigt, men så er den sag ude af verden, har nu bøvlet med denne
    siden midten af 90`erne, så rent psykisk ville det være dejligt at kunne sætte en streg, også hvis det koster en smule mere.

    #161310
    HalliHalloForfatter

    Jamen, hvordan har du egentlig råd til det, da man i 5 år ikke må have et meget større rådighedsbeløb end bistandshjælpen.

    Og renter af 250.000 i det første år løber jo op i måske 20.000 kr. eller deromkring.

    #161312
    AnonymForfatter

    Det er elet ikke helt sikkert om det lykkedes, min familie vil prøve
    at se om de kan hjælpe mig, men det er jo hellere ikke det jeg
    spurgte om i dette forum, kan også sagtens være at jeg er nød
    til at tage de 5 år, men så er der lys at se for enden af tunnelen.

    #161356
    HalliHalloForfatter

    Korrekt Leakim, det spurgte du ikke direkte om.

    Men da du skriver i at du har mulighed for at låne pengene i banken, hvilket på mig også forekommer mig mærkeligt, da det da ville være meget dårlig bankrådgivning at sætte dig i unødige ekstraudgifter, ligesom banken ikke har nogen som helst sikkerfor at de nogensinde kan få disse penge hjem igen.

    I øvrigt er den advokat retten udpeger jo ligesom din mand, som du kan stille alle relevante spørgsmål til.

    Du har heller ikke spurgt om renteudgifter kan trække fra i 5 år, men det har din advokat sikkert rådgivet dig om altsammen.

    Men der kunne jo sidde en anden ude i samfundet, der ikke vidste det hele.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.