Kapitalvindingsskat ved omprioritering – reallån

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • hgaForfatter
    Indlæg
  • #91485
    hgaForfatter

    Skal der betales nogen former for denne skat, hvis:
    Et realkreditforeningslån indfries i forbindelse en forfaldstermin (aktuelt dec. termine iår).
    Grunden til indfrielsen er, at jeg vil have et nyt ditto for at få en ny 10 årig afdragsfri periode.

    Den afdragsfrie periode på nuværende reallån kan ikke forlænges “blot" ved aftale med RD.

    #161738
    hgaForfatter

    Er det virkelig så åndsvagt et spørgsmål, at ingen gider/kan svare?????

    #161740
    AnonymForfatter

    Hvis dit kreditforeningslån er et kontantlån, bliver du skattepligtig af en eventuel kursgevinst.

    På de foreliggende oplysninger er det umuligt at sige noget som helst til dit spørgsmål. Derfor er der ikke nogen der har svaret.

    #161742
    ForbrugerenForfatter

    Da du ikke har skrevet, om der er tale om et obligationslån eller et kontantlån og hvilken kurs du solgte obligationerne til kan vi ikke svare dig. Men du kan læse om du er skattepligtig f.eks. her http://www.nykredit.dk/erhverv/info/realkredit/kursgevinstbeskatning.xml

    #161754
    thsvForfatter

    Principelt ja, men mon ikke der så er tale om et Flekslån, der skal refinansieres, og derved bliver der ingen beskatning.
    Husk at et F1-lån består 30 1-årige, der refinansieres hvert år.

    #161756
    AnonymForfatter

    Men det kunne jo også være et lån i EUR eller CHF eller noget andet.

    Manden/kvinden spørger om der er kapitalvindingsskat (kursgevinstbeskatning), og jeg svarer at der er skat af en kursgevinst hvis det er kontantlån!

    #161758
    ForbrugerenForfatter

    Og der tager du så fejl. Hvis du læser brochuren fra “opfinderen" http://www.rd.dk/Link/Detmedsmaatomflexlaan/$file/Det_med_smaat_om_FlexLaan.pdf, kan du se, at der står følgende på side 3 “Skattemæssige forhold
    Da Flekslån® er kontantlån, kan du blive beskattet af
    en eventuel kursgevinst, hvis du indfrier lånet helt
    eller delvist. Det er samme regler som gælder for andre
    kontantlån. For Flekslån® i euro gælder særlige
    skattemæssige forhold."

    #161776
    hgaForfatter

    Er ikke blevet så meget klogere, end før jeg skrev mit spørgsmål.
    Forinden havde jeg – naturligvis – læst lidt på reglerne:

    Der er tale om et flekslån F1.
    I danske kroner.
    Refinanciering i december.

    #161796
    ForbrugerenForfatter

    Du mangler stadigvæk, at svare på, til hvilken kurs blev lånet enten hjemtaget eller sidst refinansieret, da det har betydning for om du skal betale skat eller ej, hvilket du også kan se, af det link til RD jeg postede tidligere.

    Ellers spørg dit realkreditinstitut, de kan uden videre svare dig på det.

    #161806
    thsvForfatter

    Der bliver ikke tale om nogen kursgevinst, da du omlægger ved refinansiering, hvor kursen jo er 100.

    men alt det kan realkreditforeningen jo oplyse dig om.

    #161808
    thsvForfatter

    Næh, du læser ikke mit indlæg!

    Et F1-lån over 30 år består jo af 30 1-årige lån, så ved omlægning ved refinansiering er kursen altid 100 og inngen kursgevinst, der kan beskattes!

    F1-lånet omberegnes jo ved hver eneste refinansiering, så du har vist ikke noget flekslån, siden du ikke kender reglerne.

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.