Pengepriser.dk ‘s standarthusstande

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87198
    AnonymForfatter

    Efter at have kigget lidt på den nye portal “Pengepriser.dk", er det et par ting, jeg finder underligt:

    8 ud af de 9 standarthusstande har minus på deres lønkonto, og flertallet har samtidig et forbrugslån.
    Er det virkelig standart at have så store overtræk (10-20.000kr) på en lønkonto? Og samtidig have forbrugslån?

    Samtidig har 6 af de 9 standarthusstande opsparing uden binding. Hvad er fidusen ved det? Er det ikke bedre at have et gennemsnitligt nul på lønkontoen og så have de 10.000 eller 20.000 mindre på opsparingskontoen?

    Min økonomi ligner ikke umiddelbart de 9 standarter, hvilket ikke undre mig. Sådan er det jo med standarter. Men principperne bag dem synes jeg heller ikke at kunne genkende. Kan I?

    #106662
    AnonymForfatter

    Det ser uhyggeligt ud med fri opsparinger på 100.000 + samtidig med lånefinansiering. Desværre er det vist almindeligt med småindskud sammen med lån. Og jo – jeg skulle da også mene at lønkredit ikke er nær så udbredt. snarere en mindre udbredt overtræk (for lønkredit kaldes jo ikke overtræk).

    Men jeg synes bestemt du skulle kontakte dem. Det har jeg allerede gjort (og fået svar!). De må have gode muligheder for at finde mere ‘typiske’ kunder.

    #106666
    AnonymForfatter

    Det er et udtryk for, hvilke standardkunder bankerne ønsker.

    #106668
    AnonymForfatter

    Det er jo bare endnu en liste hvor der ikke er noget sammenlignligt. Penge og Privatøkonomi har jo også i adskillige år kørt med en standardsammenligning, hvor at bankerne efterfølgende sætter deres priser på visse produkter efter den.

    Trist men sandt. Det udnyttes i alle brancher.

    #106684
    Ole E. MikkelsenForfatter

    Man kan vel kort sige at pengeprisers mulighed for at sammenligne banker og dermed give en anstændig vejledning er temmelig mangelfuld.

    Formodentlig er der stablet et pænt stort apparat på benene for at indsamle data fra bankerne. Resultatet for bankforbrugeren er pauvert, ja nærmest latterligt.

    Portalen er ikke skabt for at tilfredsstille bankforbrugeren, men kun for at sikre at der ikke alternativt kom et pålæg fra regeringen om at etablere portalen.

    Jeg synes ikke pengepriser kan byde på noget som mybanker ikke allerede har, uden at jeg synes mybanker er specielt prangende.

    oem

    #106728
    AnonymForfatter

    Pengepriser.dk svarer:

    “Kære Henrik

    Tak for din interesse for pengepriser.dk. Modelhusstandene er baseret på input fra vores medlemsvirksomheder. Vi har bestræbt os på at sammensætte husstandene så de blev så repræsentative som muligt. Dog har vi for så vidt angår udlån valgt nogle lånebeløb, der generer nogle renter, så vi kan få nogle priser i systemet, der kan sammenlignes.

    Husstande med en kassekredit på 0 kr. er jo ikke så interessant i en sammenligningssammenhæng.

    Dit synspunkt er i øvrigt interessant i lyset af xxxxxx xxxx(xxxxxx xxx CBS) bemærkning om at udlånsstørrelserne synes noget små.

    Med venlig hilsen

    Pengepriser.dk"

    Herefter kan man vel kun tage dem til efterretning og lade være at bruge dem hvis man ikke finder dem relevante. Og så lade det være en trøst at “input fra vores medlemsvirksomheder" ikke just lyder som et seriøst forsøg på at dække bredest muligt.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.