Eik-Bank, kan man skifte bank mens man er i udlandet?

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91480
    AnonymForfatter

    Jeg er i Østen de næste 8 måneder og har 2 visakort fra Eik bank med. Det er lidt svært at overskue hvad der sker med banken, men er det muligt at skifte bank i en nødssituation som det kan blive?

    Jeg har ikke adgang til årsopgørelser eller lønsedler herude.

    What to do??

    Tak :o)

    #161182
    HalliHalloForfatter

    Jo, mon ikke du kan det, prøv dog lige at kontakt et par banker.

    Jeg har aldrig hørt at det ikke skulle kunne lade sig gøre.

    Hvorfor opretter du endnu en tråd om EIK-Bank, der er nu oprettet næsten 20 tråde om stort set det samme.

    Er det ikke lidt skørt, og jeg anser det kun for at skabe unødig forvirring.

    #161184
    ForbrugerenForfatter

    Det kommer i høj grad end på, hvad dit engagement med Eik Bank er. Har du kun indlån, så er det nok rimelig let. Hvis du også har udlån kommer du nok ikke uden om, at skulle bruge skattepapirer mm.

    #161188
    AnonymForfatter

    HalliHallo> Jeg har endnu ikke set et indlæg om nogen der er væk fra Danmark i 8 mdr mens det står på. Hvis du kan henvise mig til et sådant indlæg, undskylder jeg meget og sletter mit indlæg.

    Spørgsmålet er om man kan flytte bank mens man er i udlandet og ikke har papirer eller dokumentation.

    Jeg har kun indlån.

    #161192
    HalliHalloForfatter

    Men du kunne sikkert godt lige have spurgt eller stillet dit lille spørgsmål under et af de andre indlæg, da flere har spurgt om “Ny bank efter Eik".

    Al papirarbejde vedr. oprettelse af en ny bankkonto kan nemt klares pr. E-Mail og telefon, hvis der måtte være behov for sidstnævnte.

    #161220
    AnonymForfatter

    Jeg har såvel digitalt signatur og Nemid samt en personlig skattemappe hos SKAT.dk og en E-boks.dk hvor alle lønsedler, kontoudtog fra banker, betalingsmeddelelser, forsikringspapirer, så at sige alt ligger. Bruger også e-mail.

    Det er netop sådan med det nye NemID at du kan sidde hvorhen i verden og logge dig på !

    Det mange glemmer er ordet “planlægning" hvorimod hovsa-løsninger har været brugt af alle også bankerne, du får lige et “hovsa" lån …

    #161222
    AnonymForfatter

    Tag dig ikke af HalliHallo, han/hun er blot bitter over alle de penge personen har tabt på AmagerBanken og Eik Bank.

    Din problemstilling vedrører hvidvaskningsloven, det vil sige at du skal kunne bevise hvem du er som person for, at kunne oprette en ny konto i en ny bank.

    Løsning: Kontakt en bank og hør hvad de kræver af dokumentation for at fastslå din identitet.

    #161244
    thsvForfatter

    Og hvorfor skulle I det?

    Vent dog til I kommer hjem, og kan modtage de nye kreditkort og PINkoder med posten.

    Jeres indestående er jo sikret, og vilkårene er indtil videre de samme som i Eik bank-tiden.

    Når I kommer hjem kan I så skifte bank…

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.