Vil have de gamle vilkår tilbage(EIK)

Viser 3 indlæg - 46 til 48 (af 48 i alt)
  • Indlæg
  • #166040
    ArnieForfatter

    Det er rigtigt, men bruger man 3 mdr. fast rente, så kan man ikke sammenligne lånene.

    Eik’s ( og Danske Banks som jeg har nu) er baseret på bankernes indskudsbeviser og ikke 3 mdr Cibor. Og Mybanker bruger eksempel med variabel rente så handelsbanken er ikke billigst på den type lån.

    Men det ser da spændende ud med den lavere rente med 3 mdr. opsigelse, men der er et par punkter som du skal huske at undersøge hvis du springer ud i det:
    1. Kan konto bruges til løn, budget og opsparing
    2. Er lån over 750.000 kr sikkert – hvis banken går ned.
    3. De 5000 i omkostninger kan forhandles når du skifter bank. Men ikke næste gang du ændrer lån.

    Held og lykke med at få et godt og billigt boliglån.

    #166042
    ArnieForfatter

    … det giver ca. det samme, dog med et lille plus til Danske bank:

    Eksempel:
    Nominelt 3% omregnet til årlig rente bliver for:
    Danske bank: 3,034%
    Handels banken: 3,051%

    Men igen det du skal være mest opmærksom på ved sammenskruede prioritets lån er om der er problem ved bank krak – for så kan det blive rigtig dyrt – da du kan risikere selv at skulle financere den del af lånet som ligger over 750.000 kr hvis banken lukker.

    #166044
    ForbrugerenForfatter

    Jeg skifter ikke. Jeg har et lån hos DB på et par hundrede tusinde til 1,9 % i rente.

    Jeg tror nu også, at man kan forhandle de 5000 næste gang man ændrer lån, men det kan nok ikke forhandles helt væk.

Viser 3 indlæg - 46 til 48 (af 48 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.