Fusk med indlånsrente

Viser 8 indlæg - 16 til 23 (af 23 i alt)
  • Indlæg
  • #162436
    AnonymForfatter

    Jeg tror jeg hørte om muligt opkøb af BRFbank på TV2News indenfor den sidste uge men en søgning på nettet her ikke kunnet bekræfte dette. BRF-koncernen går næppe ned da det er en af Danmarks største realkredit formidlere. En af grundene til at de store finanskoncerner er opdelt i formelt selvstændige områder er netop at store tab eller konkurs på et enkelt område ikke skal ødelægge hele koncernen.
    Ud over at ærgre mig over at bankdrift nu er sunket lige så lavt som telefonabonnementer hvor det gælder om at have ét knaldtilbud der lokker kunder til et uigennemskueligt produkt som der tjenes meget mere på end man umiddelbart forventer, så var mit håb med dette indlæg at nogle ville komme med et lignende eller bedre tilbud end at have mine penge stående i BRFbank. Det er ikke tilfældet så jeg vil sikkert lade dem stå og håbe på at de overlever og eventuelt fjerne de penge der ikke er statsgaranterede. Sålænge renten er så lav som nu er det heller ikke så vigtigt hvor de står.

    #162440
    ForbrugerenForfatter

    Problemet er, at hvis BRF Bank krakker, så lider BRF Kredit et så stort milliardtab, at de også krakker, da BRF Kredit har lånt og indskudt rigtig mange milliarder i BRF Bank.

    De to banker som det er mest sandsynligt vil tilbyde vilkår som ligner BRF’s er Amagerbanken og Århus Lokalbank. Begge banker er meget tæt på at ryge i Finansiel Stabilitet.

    Ellers vil jeg anbefale dig at se på https://www.mybanker.biz/index.php?nid=14, hvis du vil have et bedre tilbud.

    #162498
    PrasmusForfatter

    Hvad med Alm. Brand Bank, er de også med i væddemålet om kandidater til FS ? 🙂

    Sjovt nok, så synes jeg det mest er Amagerbanken og Alm. Brand Bank som omtales i medierne, medens det er minimalt hvad jeg har læst om problemer i BRF-Bank – er det fordi jeg læser de forkerte medier, eller er der bare et mindre fokus på BRF-Bank ?

    #162502
    AnonymForfatter

    Jeg har lige lavet et aftaleindlån med Århus Lokalbank. De gav 2,2% i rente for at binde pengene i 3 måneder. Jeg har ikke kunne finde bedre tilbud andre steder.
    De reklamere ikke med aftaleindlån på deres hjemme side, men man kan ringe til dem og høre hvad de giver i rente.

    #162504
    ForbrugerenForfatter

    Selvfølgelig er de det, det var en forglemmelse fra min side. I øjeblikket er der fire banker, som har det rigtigt dårligt, som ikke er i FS.

    Grunden til at du ikke hører så meget om BRF Bank er, at de skriver om BRF kredit i stedet for. De har overtaget flere nødlidende ejendomme end de andre kreditforeninger har tilsammen, de har næsten lige så store restancer som resten af kreditforeningerne har tilsammen. Det endog selvom deres markedsandel kun er på ca. 10 %. Desuden bliver mange af tabene skjult i BRF Kredit, da BRF Kredit har 1. prioriteten og banken har 2. prioriteten og de kan ikke engang få dækket 1. prioriteten på tvangsauktionerne.

    Hvis du ser på BRF Banks halvsregnskab http://www.brf.dk/412568AF004881F2/alldocs/DOCURAN-88LD5S/$File/halvaarsrapport2010_brfbank.pdf, kan man se, at BRF Kredit har haft behov for at indskyde 400 mio. i banken efter tab og afskrivninger i 1. halvår på 164 mio. I 2009 havde de et underskud på 563 mio, hvilket skyldes tab og afskrivninger på næsten 800 mio. jf. http://www.brf.dk/412568AF004881F2/alldocs/DOCURAN-82YGH6/$File/bankarsrapport_2009.pdf. Så det går bestemt ikke godt for banken. Det er spændende at se deres tab og afskrivningskonto, når renten stiger igen.

    #162506
    PrasmusForfatter

    Beklager at quote gik lidt gal i mit forrige indlæg, er ikke dus med funktionen.

    Max Bank er vel også i problemer, deres aktie kurs er faldet fra 44 til under 32 på en måned.

    Det er hårde tider for bankerne og deres tabsgivende kunder!

    #162510
    ForbrugerenForfatter

    I alt er der omkring 40 banker, som har det mindre godt. Nogle af dem har det så rigtig skidt. Da jeg ikke har (og heller ikke vil) analyser alle bankregnskaber, er det muligt, at nogle af de mindre banker også har det rigtig skidt. Men prøv at tage et kig på deres regnskaber, både for halvåret 2010 og for 2009, så kan du få et godt billede af deres tilstand.

    #162512
    AnonymForfatter

    Hej nico. Nedenståedende bank er et alternativ til den rente. Vilkårne er lidt anderledes, men passer bedre til mig.

    Sparekassen for Nr. Nebel og Omegn
    Spar 2
    2,250 %

    Du må kun hæve 2 gange pr. løbende år, hvilket jeg ikke anser som et problem, da det er en opsparing, hvor jeg kun skal bruge indestående hvis jeg skal købe noget stort – eksempelvis en campingbus

Viser 8 indlæg - 16 til 23 (af 23 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.