skilsmisse, omlægning af lån

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • jhjorsalForfatter
    Indlæg
  • #91434
    jhjorsalForfatter

    Jeg skal til at lægge lån om, og for at gøre det mere overskuelig, vil jeg lige ridse situationen op.
    Jeg blev skilt for ca ½ år siden, blev boende på vores landejendom og købte exen ud, når alt er gjort op, hun fik nogle penge til at starte op på skylder jeg hende stadig 350.000,- kr. som skal afregnes om 5½ år, dette har vi gjort for at børnenes hjem ikke også skulle brækkes op, midt i alt det andet kaos. Jeg er lige akkurat blevet godkendt af kreditforeningen og har overtaget lånet, men nu har jeg så fået brev fra kreditforeninge vedr. overvejelser om mit F1 lån.
    Jeg har idag et F1 lån på 1.269.000,- kr samt en danske priotet konto der fungere som kassekredit med et træk på 200.000,- kr,renten er pt. 2,3% (står der på fanebladet “Vilkår" i netbank, jeg syntes egentlig jeg havde fået breve om at den var lavere)Men det er alt hvad jeg skylder. Jeg har 2 scenarie for fremtiden, en 5 års plan og en efter de 5 år. Min tanke til at starte med var F5 flekslån, så var de første 5 år da sikret, men sådan som det er gået det sidste stykke tid med de fastforrentet obligationslån er jeg nu blevet i tvivl om hvilket lån jeg skal tage hjem og om jeg skal kører de 200.000,- kr fra kassekreditten over i kreditforeningslånet, det er selvfølig betinget af at jeg kan blive godkendt til yderlig 200.000,- ved kreditforeningen.
    Grunden til at jeg snakker 5 år er at jeg alligevel jo skal ud og finde 350.000,- kr til exen til den tid, derfor hviler jeg mig lidt op af en 5 års plan, men jeg vil selvfølig gerne blive boende længere, og jeg ved godt der kan ske meget på 5 år, der kan flytte en ny indtægt ind, men det er vel ikke lige noget man skal kalkulere med.
    Gode råd ønskes!!!

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.