Arving eller svindel ?

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91402
    AnonymForfatter

    Hej…

    Jeg står i et dilemma…

    Der er en fyr fra England som har kontaktet mig. han siger at jeg kan arve en sum penge fra en mand som d’de pga jeg har det samme efternavn. manden døde uden nogen arving. Han sendte dokumentet på hans død. Han er vidst advokat eller revisor.

    Er det svindel? er det et af de Nirgeria breve?

    Kan jeg overhovedt overfører pengene fra england til min danske konto? Vil de blive indefrosset?

    Jeg vil vil virkelig gerne have noget hjælp pga jeg ved ikke meget om finanslovgivning

    #159940
    MichaelForfatter

    Du kan jo vælge at gå videre med sagen. Er det svindel vil de på et tidspunkt bede dig enten om at overføre penge eller bede dig oplyse personlige kontooplysninger eller lignende. Og så er du den der er smuttet.

    #159942
    testForfatter

    man kan kun arve hvis man er i familie. Samme efternavn er ikke nok. Det er et “nigeria" brev.

    #159950
    ForbrugerenForfatter

    Det lugter langt væk af Nigeria brev. Jeg er sikker på, at hvis manden dør uden arvinger og testamente, så vil den engelske stat automatisk være arving.

    #159960
    AnonymForfatter

    Som du selv fornemmer, kan dette sagtens være svindel. Og især da det kommer fra en engelsk “advokat".

    Men hvis du ikke vil udelukke muligheden for, at det godt kan være ægte, kunne du gøre følgende:

    Gå ned i din bank og diskuter sagen med dem. Få dem til at oprette en konto til dig hvor der kun kan indsættes penge, og ikke hæves uden din direkte personlige ordre.

    Lad den engelske “advokat" gøre det han vil, og hvis han på et tidspunkt beder om et kontonummer hvor arven kan indsættes, oplyser du dit nye kontonummer.

    Lad så pengene stå et stykke tid på kontoen, i tilfælde af at “advokaten" senere meddeler dig at han har overført for meget til dig, og du skal tilbageføre en større sum til en konto i eks rusland. Så er det penge hvidvask, og dette meddeler du din bank.
    Få evt hjælp af din bank til at afgøre om pengene kommer fra en pålidelig afsender.

    Hvis “advokaten" på noget tidspunkt beder dig om at sende ham nogle penge for at “frigøre" din arv, er det svindel og du stopper al kommunikation med ham.

    Giv ikke “advokaten" din rigtige adresse på noget tidspunkt. Giv ham feks en adresse du havde for 10 år siden med lidt ændringer, eller opdigt selv en adresse der kunne være gyldig, men husk at sikre dig den ikke eksisterer i virkeligheden. Du skulle jo nødig give andre uskyldige mennesker problemer på din bekostning.

    Hvis han vil have et telefonnummer, og du ikke har fornemmet at det er svindel, så køb et taletidskort til 100,- kr og giv ham dette nummer.

    Med andre ord; hold dine muligheder åbne, men beskyt dig selv så meget som du kan.

    Min mening: Det lugter langt væk af svindel.

    #159968
    AnonymForfatter

    Jeg har fået brev fra en afdelingschef i en ugandisk bank. De har fået et større beløb til at stå på en “fejlkonto" i banken (5,7 mio USD).

    Nu er han så kommet i den heldige situation at han har fået dette beløb til at forsvinde ud af bøgerne.

    Han vil bare lige have mig til at fungere som mellemmand i dette arrangement. Er der lusk med i spillet?

    #159970
    AnonymForfatter

    Nej da, det er din bedste chance for at blive millionær.

    Se evt

    http://www.419eater.com/

    #159972
    testForfatter

    morsomt.

    men det er altså ulovligt at gå ind i sådan nogle arangemter.

    her er helt klart tale om penge som man ved man modtager uberetiget og har man først givet dem et konto nr. hænger man i fælde.

    så lad være.

    næste besøg bliver fra polititet eller en konstatering af at de oplysnigner man har givet er blevet misbrugt

    #159986
    ForbrugerenForfatter

    Jeg tvivler på, at man overhovedet får indbetalt så meget som en fem øre, tværtimod, så skal man lige betale for et officielt dokument, så skal man betale noget for … og sådan bliver det ved. Er du rigtig heldig vil de også frygtelig gerne have, at du kommer en tur til …, fordi der er opstået et eller andet problem. Hopper man på den, så nøjes med at købe en enkelt billet, da du aldrig vender tilbage.

    #159990
    AnonymForfatter

    syntes det lyder som et brev fra nigeria. Personligt ville jeg smide det ud.

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.