børneopsparing

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91399
    AnonymForfatter

    Jeg vil høre om hvordan mulighederne for at oprette børneopsparing i udlandet eller lign. Jeg leder efter en model hvor jeg kan sætte mere ind pr måned end det tilladte i dk. Dog uden at bryde nogen regler eller love.

    #159928
    AnonymForfatter

    Du skal have et Taxpayer Identification Numbers (TIN) i pg. land, ingen bank i udlandet modtager penge fra nogen uden dokumentation. Børneopsparing kan hedde noget andet i pg. land og tro ikke du kan trække noget fra hos SKAT, der i disse dage jagter de mange der sender penge ud/ind af Danmark.

    Mit råd glem det.

    #159930
    testForfatter

    der er jo intet i vejen for at du kontakter din bank og beder dem om at lave en konto i en eller flere af dine børns navne som så er spæret til en given dag. Det er i øvrigt mærkeligt at de er loft over hvor meget man må sætte ind da der ingen fradrags ret er for indskud længere.

    #159934
    AnonymForfatter

    For ikke ta kunne spekulere i det,ift. at renteindtægterne er skattefrie.

    #159946
    ForbrugerenForfatter

    Renterne er stadigvæk skattefrie, derfor er der en grænse på indskuddet.

    #159948
    testForfatter

    jo men ens børn har jo ikke often en skatte pligtig indkomst. så en ekstra konto i deres navn vil også under grænsen for person fradrag være skattefri

    #159954
    ForbrugerenForfatter

    Det kommer i høj grad an på børnenes alder. Børneopsparingen kan bindes op til børnene er 21 år og på det tidspunkt har langt de fleste (hvis ikke alle) en indtægt, der rækker ud over grænsen for personfradrag. Det er så lige meget om indtægten er i form af arbejde, lærlingeløn eller SU.

    #159956
    ForbrugerenForfatter

    Desuden, hvis forældrene er skilt og den ene forældre betaler børnepenge, så går det også ind under børnenes indtægt og er derfor op til skattegrænsen skattefri for modtager.

    Endelig er der børnepension, som blive udbetalt til barnet eller dennes værge, går også ind som en indtægt for børnene og dermed skattepligtig.

    Sagen er, at Skat har tænkt sig godt om, så almindelige lønmodtagere ikke kan slippe for at betale skat.

    #159974
    testForfatter

    tja og hvis vi så start ved spørgsspørgsmål tja

    rente er på 2-4%. den evt. skat her af er ?

    hvad er omkostningerne ved at oprette en konto i udlandet for de par hånd øre?

    #159976
    AnonymForfatter

    Skatten er 33 % og kan være stor, hvis man som nævnt vælger at spekulerer i et større beløb. Derfor er der loft over beløbet hver år og totalt set.

    #159978
    testForfatter

    så vidt jeg ved er rente indtægt i / fra udlandet for en person der er skattepligtigt i dk skate pligtig i dk.

    så glem det og hvis dine unger er så højt lønnede før de er 21 så glæd jer da over det og glem de par hånd øre i skat

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.