Kan jeg låne til andelsbolig?

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91398
    AnonymForfatter

    Hej MyBanker folk.
    Jeg og min kæreste kigger i øjeblikket på andelsbolig og har fundet en vi gerne vil købe. Prisen på andelen ligger på omkring 1. mil kroner med en månedlig boligydelse inkl forbrug på under 4000. Andelen er desuden med meget fornuftig økonomi og har ikke nogle forestående renoverings projekter, så der er ikke udsigt til husleje stigning i de næste 20 år! Vi kan betale halvdelen af udbetalingen kontant og skal derfor låne ca. 500.000. Vi er begge studerende på S.U. med studiejob, så vores indkomst er ikke høj, men dog alligevel rimelig. Derudover har vi stadig en fornuftig opsparing i kontanter og aktier efter købet.
    Men efter at have læst nogle indlæg her på forumet er jeg blevet nervøs for at vi måske vil blive afvist af banken. Vi har selv lavet et budget, hvor vi har et rådighedsbeløb på omkring 10.000 inden husleje. Hvad tror i, vil vi blive bevilliget lånet?
    Og hvor er det i øvrigt bedst og billigst at optage et andelsboliglån?

    Med venlig hilsen

    #159926
    AnonymForfatter

    Med den udbetaling I kan lægge, vil det formentlig ikke været et problem for jer at låne, også selv om I måske ikke helt opfylder kravet til rådighedsbeløb.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.