Boliglån til ejendom i udlandet

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91388
    AnonymForfatter

    Jeg er bosiddende i Australien og overvejer hvilke muligheder jeg har for at få et boliglån gennem en dansk bank til køb at fast ejendom i Australien. Årsagen er, at variabel boliglån i Australien ligger omkring 7.5% og jeg kan forstå at boliglån i Danmark er billigere.

    #159808
    testForfatter

    det tror jeg umiddelbart ikke du kan få. men det må du jo spørge bank eller realkredit om

    #159812
    AnonymForfatter

    Jeg vil tro at danske realkreditforeninger vil have svært ved at vurdere udenlandske boligers værdi tilstrækkeligt nøjagtigt til at ville yde lån med en lav rente. Især på et så fjernt marked som det australske.

    Et andet forhold er valuta risikoen. AUD står ret højt for tiden mod DKK, den handles i ca 525 mod et normalt niveau omkring 450.
    Hvis du låner i DKK og AUD falder tilbage til normalt niveau, har du lige øget din gæld med ca 15%.
    Jeg ved ikke om, eller hvornår, AUD/DKK vil falde, men det er en reel risiko for dig som låntager.
    Denne valuta risiko kan du fjerne ved at låne i Australien, i AUD.
    Så istedet for at ærge dig over en lidt højere rente på huslån, synes jeg du istedet skulle glæde dig over de høje indlånsrenter du kan få på din opsparing. I DK ligger renteniveauet på 2-3%, og i AUS ligger den på 6-7%. Det er da en væsentlig forskel.

    Af ren interesse: Hvor i Australien bor du KT99 ? Jeg arbejder selv på at flytte dertil indenfor et par år og kunne evt godt tænke mig at få lidt praktiske oplysninger i den sammenhæng.

    #159832
    AnonymForfatter

    Jeg vil tro at danske realkreditforeninger vil have svært ved at vurdere udenlandske boligers værdi tilstrækkeligt nøjagtigt til at ville yde lån med en lav rente. Især på et så fjernt marked som det australske.

    Et andet forhold er valuta risikoen. AUD står ret højt for tiden mod DKK, den handles i ca 525 mod et normalt niveau omkring 450.
    Hvis du låner i DKK og AUD falder tilbage til normalt niveau, har du lige øget din gæld med ca 15%.
    Jeg ved ikke om, eller hvornår, AUD/DKK vil falde, men det er en reel risiko for dig som låntager.
    Denne valuta risiko kan du fjerne ved at låne i Australien, i AUD.
    Så istedet for at ærge dig over en lidt højere rente på huslån, synes jeg du istedet skulle glæde dig over de høje indlånsrenter du kan få på din opsparing. I DK ligger renteniveauet på 2-3%, og i AUS ligger den på 6-7%. Det er da en væsentlig forskel.
    Ja, jeg tror du har ret. Jeg har ogsaa hoert fra anden side at det er svaert at optage boliglaan til koeb af ejendom i udlandet.

    #159834
    AnonymForfatter

    Jeg er bosiddende i Queendland og kan klart anbefale Australien.

    #159836
    AnonymForfatter

    Ja Queensland er jo ikke det værste sted på jorden at opholde sig. Dejligt varmt, året rundt. Måske lige rigeligt fugtigt oppe nord på, men det kan man sikkert vænne sig til.
    Men alt afhænger af hvor jeg kan finde et arbejde, som er adgangsbilletten til et visum.
    Hvordan ligger lønningerne i forhold til danske lønninger ? Jeg gætter på at de er lavere da skatten er noget lavere og leveomkostningerne også er betydeligt lavere. Men er det halvdelen i løn eller mere ?
    KT99, du må meget gerne skrive på min email mobip1 (at) hotmail (dot) com.

    #225270
    staffanForfatter

    hej Mybanker hvor kan jeg få det billigste bolig lån til en bolig i Sri lanka?

    jeg regner med at skulle bruge ca 400000 kr boligen koster ca 500000 kr

    med venlig hilsen Staffan

    #225272
    MichaelForfatter

    Du kan ikke låne penge i Danmark til et boligkøb i Sri Lanka

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.