Pensionsopsparing eller afdrag på forbrugslån

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AleboForfatter
    Indlæg
  • #91387
    AleboForfatter

    Hej,
    håber at nogen kan give mig et godt råd. Min kone og jeg har et forbrugslån på ca. 230.000kr. Vi har 2 små børn og vil i fremtiden gerne købe hus. Jeg har fået nyt arbejde hvor jeg i stedet for at have en pensionsordning får udbetalt en bruttoløn hvor jeg selv kan bestemme hvor meget jeg vil indbetale til pension. Nu har jeg overvejet at sætte pensionsopsparing i bero for i stedet afdrage så meget som muligt på gælden. Jeg har bare lidt svært at gennemskue følgerne ved det. Er det en god ide eller ikke? Vi kommer ikke videre før gælden er væk og vores lejlighed bliver for lille til os.
    På forhånd tak.

    #159798
    AleboForfatter

    Jeg har glemt at skrive at jeg er 34 år idag, og at opsparingen skal sættes i bero i 2 til 3 år.

    #159804
    AnonymForfatter

    Hej

    Det nemmeste (og nok også bedste) er at afdrage jeres gæld, da den garanteret ligger over 10%, men hvis du smed pengene ind på en pension (godt nok kan du få noget fradrag), men kun blive forrentet med væsentlige lavere sats.

    #159806
    testForfatter

    bestemt en god ide. det giver en meget højre forretning at få den gæld ud af verden. Bare pas på at du stadig har en livsforsikring

    #159810
    AleboForfatter

    Tak for de hurtige svar. Jeg har fået at vide at min nye arbejdsgiver giver en totalforsikring på liv og helbred oven i lønnen. Det vil sige at jeg kun taber opsparingen af pensionen. Ved at droppe opsparingen vil jeg kunne forhøje afdrag med ca 3500 kr/md som vil hjælpe en del. Tak for hjælpen.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.