Fælles lån…….

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91381
    AnonymForfatter

    Mig og min daværende kæreste optog et fælles check-in lån (80000kr)….. jeg begik den store fejl at KUN jeg skrev under på lånedokumentet……….vi er så gået fra hinanden i mellemtiden ….Mit spørgsmål er så at……kan jeg gøre noget for at min exkæreste betaler sin del af vores fælleslån…….. da hun ingen samvittighed/intentioner har om at betale…….???

    #159690
    AnonymForfatter

    Kun de, hvis navn er på lånedokumentet er låntagere.

    Du får derfor meget svært ved at gøre noget gældende overfor din ex-kæreste.

    Hvis du vælger at stå som låntager for et eller andet, bør det også være dig der råder over værdierne. Er det ikke det, har du tabt pengene!

    #159692
    AnonymForfatter

    Med så stort et beløb, 80.000kr, vil jeg råde dig til at bruge de par tusinde kr på en advokat der kan hjælpe dig med at hente halvdelen af pengene hos den tidligere sambo.
    Måske advokaten kan finde en vej igennem regel junglen, det er jo deres arbejde, trods alt.
    De vil også kunne hjælpe med inddrivelse gennem fogedretten, selvom du også selv kan klare denne del uden de store problemer.

    Bare slå op i krak, og ring til den nærmeste advokat. De er såmænd helt menneskelige at snakke med.

    #159696
    testForfatter

    brug endeligt ikke for meget på en advokat. hvis sagen er som beskrevet hænger du på den gæld

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.