Indexkontrakter

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87185
    AnonymForfatter

    Hvor kan man se, hvor man får bedst forrentning af indexkontraktermens man sparer op?
    Koster det noget at flytte indexopsparingen fra en bank til en anden?
    Marie R

    #106534
    AnonymForfatter

    De fleste banker er holdt op med at annoncere rentesatser på indexkonti (der jo ikke kan oprettes mere). Hvis du i mybanker.dk’s top ti over indlån kigger på kapitalpension, så er det sikkert ‘tæt på’ – fx ville jeg da spørge Ulsted Sparekasse om de tog indexkontrakter og til hvilken rente. Det er nemlig ikke alle banker der gider den slags.

    Ja – den gamle bank kan beregne sig gebyr for at ‘opgøre’ en indexkonto, og vil typisk gøre det. Om du kan få den ny bank til at betale dette ved jeg ikke, men det er da et forsøg værd. Så proceduren er at du alene kontakter den nye bank og beder dem ordne det hele. Tidligere kunne den gamle bank nægte at flytte din konto, men det har de fået pålæg om at være villige til.

    Bemærk at seneste frist for indbetaling af 2005-betalingen er 30.12.2006, så den har du nok ikke betalt endnu. Det skal gøres før du kan flytte.

    #106540
    AnonymForfatter

    Hos Nordfyns Bank får jeg 3,25% p.a.

    #106558
    AnonymForfatter

    Indexkontrakter er tunge rent administrativt for bankerne og der bliver færre og færre, så det kunne også være en årsag til at bankerne reklamere mere på andre ting..

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.