Husopsparing eller ekstra afb. på billån

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91348
    AnonymForfatter

    Vi er ved at lave et bilkøb som kommer til at koste os 2.500-3.000 om måneden. Samtidigt ahr vi budgeret med 1.500 til side til hus (det er bedre end ingenting).

    Vi regner med at købe hus om 6 år. Og bilen skal være betalt ud om 5-6 år.
    Så tænker jeg vi måske er bedre stillet med at betale 1.500 ekstra af månedligt, for så har vi et par år mindst til at lægge ekstra til side, når billånet er betalt ud?

    Har ekstra penge til uforudsete regninger ved siden af.

    #159156
    testForfatter

    du spørg om det giver den bedste rente at spare op eller betale af på gælde. hvad giver den højeste rente?

    #159158
    AnonymForfatter

    Nej, nærmere om det virker for satset. Men det er vel kun i tilfælde af jeg skal have huset før bilen er betalt ud, ikke? Søger vel svar på, om der er noget jeg ikke har forudset af problemer det kan give…

    #159160
    testForfatter

    hvis du virkelig har brug for den bil skal du naturligvis betal det lån af hurtigstmulige. Hvordan for satset? at spare meget op eller betale ekstra af? hvordan er det satset?

    #159164
    AnonymForfatter

    Det ved jeg ikke, de er selvfølgelig låst fast når jeg har betalt de ekstra penge af, men det er nok ikke satset. Kan ikke komme på, hvad jeg skulle få brug for dem til. Overraskede mig bare, jeg ikke havde tænkt over det før, så derfor jeg ville være sikker på, jeg intet har overset.
    Det er nok bare det, jeg gør så.

    #159226
    thsvForfatter

    Hvad rente koster billånet?
    Hvilken rente giver opsparingen?

    Spar op, der, hvor du får bedst rente af dine penge.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.