lån

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 17 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91329
    AnonymForfatter

    Hej

    Jeg vil gerne høre om man kan få lov til at tag 3md. afdragsfri på sit forbrugslån, da jeg har fået nogle selvforskyldt dumme regninger :-(… det skal siges jeg har altid afdraget og har fultidsarbejde, men jeg vil gerne undgå at låne flere penge .

    Jeg har nordea, syntes de virker meget afvisende overfor mig.

    #158878
    MichaelForfatter

    Øh… måske var det banken du burde spørge og ikke her? Der er nok ingen her der kan give dig lov alligevel.

    #158884
    AnonymForfatter

    nej er jeg godt klar over MICHAEL…men du behøver ikke være nedladende troede dette var et sted hvor man evt. kunne få gode råd, men jeg tager måske fejl??

    Jeg ønsker bare at høre om der er nogle der ved om banker må sige nej til at sætte sit lån på pause i evt. en periode på 3 md. ( når ens egen bank ikke vil svare på det )

    Såmænd bare et enkelt spørgsmål….

    #158886
    AnonymForfatter

    Så et simpelt svar:

    Ja, selvfølgelig må en bank sige nej til at sætte et lån på pause. De har penge tilgode, og dem vil de gerne have tilbage. Og da du indgik lånet, indgik du også en aftale om, hvorledes det tilbagebetales. Banken er som kreditor og aftalepart naturligvis i sin gode ret til at afvise ændringer i denne aftale.

    #158890
    AnonymForfatter

    Tak for det….:-)

    #158892
    ForbrugerenForfatter

    Som Michael siger, de eneste der kan svare på det, er din bank.

    #158898
    MichaelForfatter

    Så er man nedladen – ja ja, som sædvanlig sidder følelserne helt uden på tøjet hos de forgældede.

    Iøvrigt kunne du jo bare sætte dig ned og læse din låneaftale hvor der tydeligt står, at du naturligvis skal overholde dine månedlige betalinger.

    #158900
    AnonymForfatter

    Oh, shit. Står der noget med småt i en låneaftale………

    #158902
    PrasmusForfatter

    Hej Lotte

    Som andre har sagt, ja banken kan naturligvis sige nej. I har i fællesskab indgået en aftale og den skal selvfølgelig holdes med mindre I kan blive enige om noget andet.

    Om du kan få afdragsfrihed i en periode afhænger af mange ting, men primært om:

    1) Låne aftalen giver mulighed for det.
    2) Er på talefod med bankrådgiveren.
    3) Kan overbevise banken om, at du kan tilbagebetale dit lån over tid.

    Hvis du ikke allerede er raget uklar med din bankrådgiver, så bed om et møde hvor I kan tale om din økonomi. Forklar hvor du står, hvilke ekstra regninger du har fået og at du kan klare dig igennem det uden at optage ny gæld, hvis du kan opnå afdragsfriheden. Kan du via et budget eller andet sandsynliggøre at disse regninger kun er et midlertidligt problem og der ikke kommer flere af disse, samt at du efter denne periode igen kan klare afdragene på dit lån, vil det være en fordel.
    Vær lydhør overfor bankrådgiverne hvis denne har en alternativ løsning, men vurder om det kan betale sig for dig, i forhold til andre løsninger (lån andet sted, mere lempelig afdragsordning på de dumme regninger etc.)

    Jeg vil faktisk sige, at selvom du er raget uklar med bankrådgiveren, så bed om et møde og prøv om I kan blive forsonet i en eller anden grad. I det omfang du kan, så lad hoved bestemme og følelserne blive hjemme.

    Held og lykke.

    #158904
    AnonymForfatter

    Er 100% enig med Michael.
    Jeez, der skal ikke meget til før folk overfalder en her..

    #158906
    AnonymForfatter

    Michael 🙂 nu sidder du igen og skriver * følserne sidder uden på tøjet af de forgældede* hvad er det for en gang p.. at sige, ja gu er det da ikke sjovt at skylde penge væk, men som jeg skrev før så er der måske en masse ting der spiller ind for os der skylder penge og hvorfor vi gør det er jo en privatsag. 🙂

    At vi alle ikke er så DYGTIGE som dig kære michael det må du undskylde, vi skal prøve at rette op på det…okay 🙂

    Jeg er udmærket klar over at jeg skal afdrage hver md. hvilket jeg også gør og altid har gjort, så ja er helt klar over dette.

    Jeg efterlyset bare et svar på enkelt spørgsmål, og ja ved godt jeg kan spørge min bank men IGEN ville jeg bare høre om herinde om der var regler omkring dette sådan jeg havde noget at gå ind med.

    og tak prasmus for et pænt svar.

    #158908
    MichaelForfatter

    Jeg forstår slet ikke hvorfor du stiller spørgsmålet her når du blot kan tage og læse det du har skrevet under på i første omgang.

    #158910
    AnonymForfatter

    den kloge tier 😉

    #158920
    AnonymForfatter

    Michael, har du overvejet at det måske ikke så meget er det indholdsmæssige i dins svar, men din facon, som folk reagerer på? For det er jo ikke første gang. 😉

    Skulle du være i tvivl, så er arrogance sjældent befordrende for social ageren. 😉

    #158924
    thsvForfatter

    Havde du nu formuleret spørgsmålet i 1. indlæg sådan, så havde du fået svar på det sprørgsmål.

    Som du har fået at vide, så er det din bank (Nordea), der afgør om du kan udskyde nogle afdrag.

    Men spørg dog pænt i banken, og forklar din svære situation, så kan det godt være at banken vil hjælpe dig.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 17 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.