Penge trukket, men ingen vare..

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91319
    AnonymForfatter

    Den 20. juni bestilte jeg en vare på nettet fra et firma i enten Østrig eller England. På deres hjemmeside fremgik det at de havde en afdeling i Østrig og en i England, men det fremgik ikke hvilken afdeling deres webshop er tilknyttet.

    Anyhow, jeg lagde bestillingen i deres webshop, betalte ved at indtaste mine visa oplysninger på en sikker side og et øjeblik senere modtog jeg en mail om at min ordre var registreret. Jeg kunne se af min kontooversigt at pengene for købet blev hævet et par dage senere.

    9. juli skrev jeg en mail til dem og fortalte at jeg endnu ikke havde modtaget min vare og udbad mig en status på situationen. Jeg fik ingen respons.

    25. juli skrev jeg til dem at jeg var træt af at vente på min vare og ønskede at annullere ordren, samt bad dem føre pengene tilbage på min konto. Det er der heller ikke kommet nogen respons på.

    Spørgsmålet er om jeg har nogen mulighed for selv at gøre noget? Kan jeg bede min bank om at tilbageføre den oprindelige udbetaling eller skal jeg have fat i folkene hos Visa? Findes der en instans der tager sig af den slags?

    På forhånd tak..
    Thomas

    #158788
    AnonymForfatter

    Du skal henvende dig i den bank der har udstedt dit visakort, og få dem til at lave “chargeback", fordi du ikke vil betale for noget du ikke har modtaget. Jeg mener det skal gøres inden 2 mdr. fra købsdatoen.

    #158800
    AnonymForfatter

    Hej

    Hvor er det bare surt, men vil du ikke nok oplyse navnet på webshoppen til advarsel for os andre. Jeg hander en del i England via webshop og indtil videre uden problemer.

    #158802
    AnonymForfatter

    Sweiger: Tak for svaret, jeg kontakter min bank.

    Hannibal: Webshoppen jeg handlede hos hedder http://www.powersafer-shop.com/

    #158804
    ahkForfatter

    Send blot din bank kopi af alt vedr. ordren, dvs. også den efterfølgende korrespondance. Læn dig så tilbage og nyd at du omsider får lidt valuta for dine 150 kr. om året (eller hvad du nu betaler i gebyr for dit visakort).

    #182282
    AnonymForfatter

    betal altid med paypal på nettet så får du dine penge retur hvis varen ikke kommer eller er dårlig

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.