bankboks?

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91316
    AnonymForfatter

    Min bankkonto udløber snart, og vil derfor samtidlig skifte bank til den tid, og få udbetalt pengene kontant så banken ikke ka kræve gebyr oma ifølge den skriftlige aftale.

    Jeg ska have et boliglån når ejerlejlighed er solgt, så vil vente med at smide mine opsparede penge i en tilfældig bank, som så viser sig senere at have dårlig udlån:

    Kan jeg gemme de opsparede penge i en bankboks og få alle mine penge igen hvis banken bliver udsat for røveri?

    En bankboks – fordi jeg vil undgå banken(bankboks) vil have gebyr hvis jeg flytter pengene til en bedre bank når den tid kommer (indefor 1 år)

    #158736
    AnonymForfatter

    Godaften..

    Som jeg forstår dit spørgsmål har eller får du et stort kontant beløb mellem hænderne og vil nødigt betale gebyre af disse penge..

    En bankboks koster dig minimum 300 – 400 kr. Om året og når du snakker sikkerhed ang. Røveri, er det noget der står beskrevet i den pågældende banks vilkår.. – mit råd er derfor at kontakte banken..

    Men jeg vil nu bare anbefale at du sætter pengene ind på en alm. Lønkonto, her er de i sikkerhed, det er gratis og nemt. Når du vil bruge pengene overføre du dem eller hæver dem, og vil banken ikke lukke kontoen uden at have et gebyr lader du bare kontoen stå tom og glemmer alt om den…

    #158738
    AnonymForfatter

    Tak for svar 🙂

    Ja der er lidt under 90.000,-
    Ok jeg dropper bankboks, jeg troede bare at bankerne ikke tillod at tømme sin alm. konto helt tom

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.