Låne penge til bil som ung

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91312
    AnonymForfatter

    Hej alle sammen, jeg vil gerne høre om det ville være muligt og låne penge af banken til en bil til 25000, jeg har hørt fra flere at det skulle være en dårlig ide at låne af banken, nu vil jeg høre jeres mening, jeg går på et skole hvor jeg får 5 tusind i løn om måneden…

    hilsen ferrow

    #158652
    MichaelForfatter

    Med den indkomst: glem det

    #158654
    AnonymForfatter

    hvad skal jeg have som indkomst siden jeg kan låne de pengE?

    #158658
    AnonymForfatter

    Afhængig af bilens alder, som bestemmer afbetalingstiden, skal du op i ca 15-20.000 pr måned brutto.
    Læg hellere 2500 fra pr måned, så kan du købe bilen kontant om 10 måneder, og slipper for stempelgebyr og renter i banken.

    Eller læg 1050 fra pr måned og køb bilen om 2 år.

    Ok, jeg ved godt det ikke er “instant happiness", men “life is a beach" som surferen sagde.

    #158726
    thsvForfatter

    En lav indkomst, og at låne penge til en bil er jo at forbruge fremtidig indkomst på forhånd.
    Spar istedet op til bilen med f.eks. 1.000 kr hver måned.
    Kontroller osse, hvad bilen koster i drift:
    Benzin
    Reparationer
    Service
    Grøn afgift
    Forsikring

    Overvej om du virkelig har behov for en gammel bil, eller det måske var smartere med en scooter istedet.

    #158728
    AnonymForfatter

    Her er dit regnestykke:

    Bilen koster 20.000 og købes med et forbrugslån i banken, der afbetales med 1000kr/md i 3 år.
    Forsikring (kun ansvar, nybegynder) og vægtafgift (det er jo en gammel bil) 800kr/md
    Reparationer og service (hvis du laver alt selv) 500kr/md
    Benzin (35km pr dag) 1000kr/md

    Du tjener 5000kr/md, så din skat er ca 700kr/md.

    Når din bil er betalt har du kun 1000kr/md tilbage til tøj, cola, breezer, wii spil, cigaretter og alt andet, de næste 3 år.
    Derefter skal du have en anden bil fordi den første er klar til skrot, og så kan du se frem til 3 år mere med kun 1000kr/md.
    Og hvis bilen bliver smadret eller stjålet, har du ikke nogen forsikring der dækker dit tab, men gælden har du stadig, og den skal betales.

    I din situation skulle du hellere købe en knallert, tage cyklen eller bussen.
    Og det er helt udelukket at du kan få et banklån med din indtægt.

    #158734
    AnonymForfatter

    Jeg er enig med de andre der påpeger at du ikke har indtægt nok til at kunne låne i banken. Det er dyrt at have bil og det er ikke meningen at studerende skal have råd til det. Selv hvis du har sparet op vil du ikke have råd til de udgifter der kommer oveni som forsikring og afgifter. Hvis du mener at det bliver billigere for dig med en bil fremfor offentlig transport så kunne en mulighed være at dine forældre købte en lille bil, lod den forsikre som deres bil nr.2 og så lod dig stå opført som bruger af den. Det vil gøre forsikringen en del billigere, men du opsparer så naturligvis ikke anciennitet. Det kan komme den dag du reelt har råd til bil.

    #158754
    thsvForfatter

    Hvorfor så forhippet på at låne penge?

    At låne penge er jo blot at forbruge fremtidig indkomst her og nu.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.