Euro-konto

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91298
    AnonymForfatter

    Hej

    Er det muligt at få en konto i euro, med internationalt hævekort. Så man kunne have det fast når man skulle på ferie. Det ville være meget nemmere at man en gang for alle kunne sætte et større beløb ind i Euro på en konto, og så bruger af det når man lige tagr en smuttur sydpå.

    Hilsen Frank

    #158508
    AnonymForfatter

    i DanskeBank, Nordea, Sydbank og JyskeBank

    #158524
    AnonymForfatter

    Kan du ikke forklare for mig, der ikke er så kvik, hvad fidusen i arrangementet skulle være?

    #158526
    AnonymForfatter

    Hej Tove

    Det er denne her “Grænsekonto" Frants tænker på
    http://www.sydbank.de/sydbankdedk/produkter/loenogbudget/graensekonto
    og fordelen er at spare vekselgebyr eks. Euro pris 745 DKK i Flensburg, mod 758 DKK i Danmark

    #158534
    HalliHalloForfatter

    Mon det kan betale sig at binde 75.000 kr. for at få pengene overført til Flensborg for sætte dem ind på en konto, der sikkert ingen rente giver.

    Har banken overhovedet nogen pengeautomater hvor du kan hæve igen?

    I modsat vil det da være kan jeg ikke se “fidusen", men måske du vil forklare det lidt nærmere Bosol?

    Jeg tror nemlig alle hævninger sker via dit danske VisaKort, men nærmere forklaring udbedes som nævnte venligst.

    På forhånd tak!

    #158538
    AnonymForfatter

    Hej Frank

    Jeg har besvaret spm. idet jeg ser at HalliHallo og Bosol blander sig i debatten !
    Men igen hvis du og 51% andre havde stemt JA til Euro, så var spm aldrig kommet på tale.
    Jeg forstår godt dig, når du står nede hos Calle og vil købe ind til eget forbrug, at du skal betale gebyr for at betale med Visa-Dankort og igen gebyr når du vil veksle dine D.kroner til Euro i banken.
    Du bestemmer selv hvad du vil, alt er muligt som jeg har beskrevet og som Bosol dokumenterer kan du få en Grænsekonto, mod at indsætte 10.000 Euro hvilket er “småpenge" for mange der drager til indkøb hos Calle og de andre grænsebutikker. Du vælger selv, danskere betaler nemt flere tusind-kroner årligt for at bevare deres “hellige" kroner. Nu varer det ikke længe førend Island skifter over til Euro, det kunne Danmark også gøre, hvis ikke det var for dem, der ikke vil være solidarisk med det øvrige Europa.

    #158574
    AnonymForfatter

    Tak for forklaringen om grænsekontoen. I ØstDanmark/SydSverige har man løst valutaproblematikken med en brokonto.
    Hvis Danmark gik over til Euro, ville det selvfølgelig fjerne vekseludgiften over for nogle lande, men ikke generelt. Efter min mening burde man hellere fokusere på de helt urimelige gebyrer og afgifter, som forbrugerne afkræves af bankerne i forbindelse med veksling: 1,5% i tillæg ved brug af kreditkort og endnu dårligere kurs plus vekselgebyr ved hævning af kontanter.

    #158580
    AnonymForfatter

    JET45 oplyser, at ingen skal blande sig i tråden, men hvorfor nu det?

    Er det ikke det en debat går ud på?

    Kan nogen forklare mig hvad denne grænsekonto kan bruges til, hvis du står og skal betale i en grænsebutik? (Hvis der er nogen der tør blande sig?).

    #158718
    HalliHalloForfatter

    Velkommem her på debatten JET45!

    Jeg er ked af at skulle sige det, men din og BoSols viden om emnet rummer et meget, meget stort potentiale.

    Frank spørger om en EuroKonto, som han kan hæve fra når han skal på ferie.

    I anbefaler manden at oprette en “grænsekonto" i Sydbank, så han kan købe ind hos Calle i Flensborg.

    Jeg beklager, men denne konto kan endvidere kun oprettes, hvis du bor i DK og arbejder i Tyskland eller bor i Tyskland og arbejder i DK.

    Skulle Frank evt. opfylde dette krav tjener han i øvirgt ikke noget som helst ved at bruge sit VISA-Kort hos en grænsekøbmand, da både kursen og gebyret er det samme som med et dansk kort. Og af Calles hjemmeside fremgår det, at de ikke tager tyske kort.

    Så det billigste er altid at tage danske kroner med, da de omregner til Nationalbankens kurs på ca. 7.44 kr.

    Til Frank er der hermed kun at sige, at sådan en konto findes ikke. Og evt. at begynde at oprette udenlandske konti for at spare måske 100 kr. eller lidt mere om året er vel ikke ulejligheden værd. Det må hver enkelt jo gøre op med sig selv.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.