Eik Bank kontra Amagerbanken

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91290
    AnonymForfatter

    Hej debattører.
    Er der nogen der kender Eik Banks Danmark ejendomsportefølje ?
    Hvor store er deres udlån set i forhold til f.x. Amagerbanken.
    Jeg kan se at de laver de samme numre med ejendommene, konverterer lån til aktiekapital men de nye selskaber kan ikke engang betale renterne af disse ejendomme så de bliver bare lagt oveni lånet istedet, men jeg ved ikke hvor store summer de har ude og svømme.
    Der er flere gange blevet spået at de ville være den næste bank der ryger i FS, det tror jeg også selv men kan nogen af jer give en analyse på Eik ?

    #158404
    AnonymForfatter

    Eik Bank er væsentligt mere eksponerede mod ejendomssektoren, end solide banker som Danske Bank og Nordea er.

    Men i sammenligning med Amagerbanken, er Eik Bank langt mindre eksponerede mod ejendomssektoren.

    #158412
    AnonymForfatter

    Noget tyder på at nu også Basisbank og dens ejer Proark også har økonomiske problemer pga. ejendomsinvesteringer.

    Se artikel på borsen.dk

    #158414
    AnonymForfatter

    Basisbanks ejer er i alvorlige problemer, men når man ser på Basis Banks regnskab, så ser banken okay sund ud.

    Meget afhænger dog af om Basisbank har store lån i klemme hos ejeren, som offentligheden ikke kender til. Hvis ejeren er nede med 2,5 mia. og store dele af finansieringen ligger i Basisbank, jammen så er bankens egenkapital reelt væk og lidt til.

    Har banken derimod ikke de store udlån til hovedaktionæren, så ser det ganske fornuftigt ud.

    #158450
    AnonymForfatter

    Kan se Basisbank giver en rimelig god rente, men det er jo altså med at holde sig under
    kr. 750.000,00 incl. renter, hvis man binder penge til efter 30.09.2010. Er det ikke rigtig forstået?

    #158452
    wildcatForfatter

    Hej Susser

    var dit indlæg et svar på mit spørgsmål om en høj rente på indlån ? i så fald tak 🙂

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.