Skifte bank til ulandet

Viser 7 indlæg - 16 til 22 (af 22 i alt)
  • Indlæg
  • #158488
    AnonymForfatter

    HalliHollo skulle bandes, hans jagt på dygtige folk, viser at fattigroven intet har at gore i MB.
    Det er snart på tide at MB rydder op i dårlige indlæg

    #158490
    NultopskatForfatter

    Tak til Jet45..hvem du så er..;o)

    Til Voodo, såfremt du finder dokumentation for at Tyske banker ikke behøver Ausweiss eller at posthuset SKAL udfylde uden adresse, så hører jeg meget gerne om det…

    Indtil da…så undlad at udtale dig om noget du TROR, nøjes med det du VED.

    #158492
    HalliHalloForfatter

    JEP45: Frækheder er til for at blive overhørt.

    Jeg mener det er min pligt til at gøre opmærksom på direkte faktuelle fejl, det kan moderator nok ikke have noget i mod.

    Har også tidligere stillet et par spørgsmål herinde. På det ene spørgsmål var de første 2 svar direkte forkerte, først det 3 var rigtigt og besvaret af Lykkedrengen.

    Nultopskat: Betaler du virkelig 8 Euro hver måned for at have denne konto? Dette fremgår nemlig at bankens hjemmeside at det kun koster 4,90 Euro.

    Det ses endvidere af hjemmesiden, at de også har en gratis lønkonto, hvis der går, jeg tror det var, 1200 Euro mdl. ind hver måned. Herudover får man 375 kr. skattefrit for at åbne kontoen.

    #158498
    NultopskatForfatter

    Hejsa
    Nej, jeg valgte at undlade denne konto, ønsket var jo netop at undgå alle de gebyrer, det koster også ca. 10 € at overføre fra Commerzbank til udenlandske banker..men Ja, fuldstændigt korrekt, såfremt der gik 1200 € ind hver måned, var kontoen gratis..og du kan om du vil betale 10 € for at overføre de 1200 € til anden bank bagefter..så betal 10 for at spare 8…;o)

    Bottom line: Jeg vurderede dengang at det ville være et værre cirkus, der bare ville ende i gebyrer.

    Mit ønske var Comdirect, internet bank uden alle de gebyrer, men det krævede altså en tysk adresse.

    #158512
    AnonymForfatter

    Virker lortet ikke? Jeg har lige skrevet et indlæg med det blev ikke sendt

    #158514
    AnonymForfatter

    Ja, man kan sikkert ikke som udlænding blive kunde overalt, da den enkelte bank selv fastsætter regler herfor.

    Hvis man kan, så skal man imidlertid ofte gå til sin egen bank eller en notar/advokat eller evt. ambassaden for at få klaret åbningsformaliterne.

    Nu ved jeg hvor du skulle have dine penge sendt hen, men en overførsel til Danmark ville jo være helt gratis via onlinebanking, men det ved du sikkert alt om selv.

    8 Euro lyder af meget, men som altid – også her i Danmark – skal man jo undersøge markedet før man opretter en konto. Hvis du var gået lidt længere ned af gaden var der sikkert en murstensbank, der ville have gjort det hele ganske gratis.

    #158516
    AnonymForfatter

    Vedr. Ikanokontoen vil jeg blot sige til test, at man vel ikke bare indsætter penge på kontoen for at kunne rende rundt og hæve dem i tilfældige automater igen. For det koster jo selvfølgelig hævegebyrer.

    Men du jo disponere over dine penge fra dag til dag ved at overføre dem til din lønkonto. Så det er vel ikke så ringe endda.

    Ikea ved Ingvar Kamprad er jo ikke blevet en af verdens allerrigeste ved at gøre alt gratis.

Viser 7 indlæg - 16 til 22 (af 22 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.