Pensionistlån

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91287
    AnonymForfatter

    Vi sidder i gældfrit hus, som vi vil sælge om ca. 5 år (når vi begge er gået på pension).
    Vi agter at optage et realkreditlån nu (op til 4 millioner), da den ene af os bliver folkepensionist. Hvad foreslår I, at vi gør? F5? Nedsparingslån? Eller hvad?

    #158254
    testForfatter

    har du brug for 4 mill de næste 5 år? Du ku også bare belåne huset med 4% 30 år. Det ku så være et lån den nye ejer måske med fordel kan overtage.

    #158266
    AnonymForfatter

    Lyder som en god idé, men hvad med fx nedsparingslån. Jeg er bogstavmenneske og ikke talmenneske, så det er svært at overskue de forskellige muligheder.

    #158268
    HalliHalloForfatter

    Har du talt med din bank om sagen Nielsen?

    Men ellers afhænger det meget af om du er en fattig eller rig pensionist, da de fattige vist ikke får ældrechek, hvis de har et bankindestående el. lign over et vist beløb på måske 60-70000 kr.

    Så vælg du for en sikkerhedsskyld blot et nedsparingslån.

    #158354
    thsvForfatter

    Jeg ville starte med en boligprioritet, medmindre I er sikre på at ville bruge pengene.

    Det er jo osse en slags nedsparingslån, da man blot betaler rente af det hævede beløb.

    Min mor & stedfar har sådant et lån, og er meget glade for flexibiliteten, de har bl.a finansieret deres seneste bil vi dette lån.

    Hvis I skal ud at rejse og bruge pengene, ville jeg nok overveje at sælge huset, og flytte i lejlighed eller rækkehus istedet for, da rentebyrden af 4 millioner trods alt er over 180.000 kr årligt incl. adm.bidrag, ved 4% 30 år afdragsfrit.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.