Lovligt gebyr?

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • ForbrugerenForfatter
    Indlæg
  • #91285
    ForbrugerenForfatter

    Hej

    Hvis man har f.eks. et MasterCard hos FDB med en beløbgrænse på 10.000. Den 11/8 er der trukket 9.800. Den 12/8 indbetales der via BS 8.000 (fra en anden bank) og MasterCardet bruges den 12/8 med 300. Er det så tilladt at trække et gebyr for, at beløbsgrænsen er overskredet? Jeg tænker på om EU’s betalingstjenestedirektiv kommer i spil her eller …?

    #159668
    ForbrugerenForfatter

    Jeg kontaktede FDB betalingskort vedrørende gebyret. Jeg fik at vide, at det skyldes en fejl i deres system og de tilbageførte beløbet. Jeg ved stadigvæk ikke om gebyret i det ovennævnte tilfælde er lovligt, men jeg fik i det mindste pengene igen.

    #159686
    HalliHalloForfatter

    Min betaling til FDB blev trukket den 10.8.2010, så det er din sikkert også blevet.

    Og da der går 3-4 bankdage før FDB har pengene endeligt i hænde tror jeg egentlig ikke at du i dit tilfælde havde lov til at trække over.

    Men jeg er ikke sikker, men jeg ville personlig ikke bruge det igen før jeg kunne se på min konto at pengene var krediteret min konto og at der var plads til nye køb.

    For at undgå en lignende situation kunne du måske evt. få forhøjet kreditbeløbet lidt.

    #159718
    ForbrugerenForfatter

    Nu var vi i udlandet, så vi kunne ikke lige se om pengene var gået ind.

    Jeg har i forvejen øget kreditten, men når man er i udlandet så kan man jo godt bruge lidt ekstra. Og så bruger vi det jo også når vi handler i COOP’s butikker. Jeg tror nu også, at en grund til at de gav pengene tilbage, var at det er uklart formuleret i deres betingelse og at der vistnok er noget om, at ifølge EU lovgivning, så må det kun tage en dag. At de så måske kører det via Norge og tilbage til Danmark, for at få rentefordel i 3-4 dage er måske ikke helt fin i kanten og derfor regnede de med, at hvis jeg tog den til ankenævnet ville de tabe den med et brag.

    #159720
    ForbrugerenForfatter

    Glemte lige at nævne, at jeg bruger mit kort meget og hvis jeg pludselig skulle betale gebyr i en tvivlsom situation, så ville jeg bruge det mindre og dermed ville Entercard miste indtjening fra min brug af kortet og det vil hurtigt beløbe sig til mere end de 100 kr. gebyret var på, plus de omkostninger de ville få i ankenævnet. Jeg nævnte ikke ankenævnet for dem, men min forespørgsel til dem var formuleret på en måde, så jeg spurgte om deres hjemmel (på en pæn måde) til at opkræve gebyret og af det kan de hurtigt udelade, at kunne de ikke give et meget klart svar, så var der en overhængende risiko for dem i, at den røg til ankenævnet.

    #159790
    PrasmusForfatter

    Der kan være mange grunde til at de eftergiver dit gebyr, men i grunden tror jeg bare det er fordi der sidder nogle fornuftige mennesker, der kan se en fordel for alle parter i at gøre det.

    Jeg har på 4. måned problemer med at få opkrævningen tilmeldt betalingsservice, hvilket har gjort at de hver måned har sendt mig et giro kort samt et gebyr på 25kr fordi betalingsservice ikke er tilmeldt. Efterfølgende har de efter henvendelse tilbageført de 25kr i gebyr fordi det ikke er min skyld at tilmeldingen til betalingsservice ikke er gennemført.

    At jeg så begynder at tvivle på at de kan få betalingsservice delen til at virke for mig, er en anden sag. De tilmeldte mig ved oprettelse samt manuelt 3 gange derefter. Jeg har selv tilmeldt mig utallige gange, både via primære netbank, samt i deres netbank efter deres anvisninger, men hver gang går der noget galt i deres system (aftalerne er oprettet i min primære netbank).

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.