Renten på bankens boliglån.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • KodoForfatter
    Indlæg
  • #91277
    KodoForfatter

    Hej med jer!

    Jeg er 22 år og førstegangskøber af en lejlighed på 850.000.

    Jeg har valgt et fastforrentet lån i realkredit låst på 4%. Mest pga. min dårlige indsigt i denne “verden". Og for at få afbetalt mest muligt da jeg sagtens har råd til at sidde i boligen med de ydelser der er, og måske regner med at have lejligheden i 8 år. Derfor vil jeg egentlig have afbetat mest muligt få min (forhåbentlige) fortjeneste den dag jeg sælger lejligheden igen vil være højere. Virker det fornuftigt?

    Men til det væsentlige spørgsmål. Mit banklån i forbindelse med købet har jeg fået til en rente på 7,5 %. Er det ok eller burde jeg kunne ha fået det billigere andet steds? Banken var ikke meget for at gøre den lavere lige nu, men synes vi skulle snakke om det igen om et år. Bør jeg tage kontakt til andre banker? Jeg er godt tilfreds med min banks service generalt, men det er jo klart at hvis der er væsentlige penge at spare er det jo værd at skifte.

    Håber på svar 🙂

    #158104
    Mr.M.Forfatter

    I Nordea kan du få det som en kassekredit, med deres boligprioritet til 4,75%.

    http://www.nordea.dk/Privat/Bolig/K%C3%B8b+af+bolig/Nordea+Prioritet+Boligk%C3%B8b/823202.html

    #158178
    AnonymForfatter

    Vi har for ikke så lang tid siden købt bolig og finansieret i Danske Bank. Her fik vi boliglånet til 5,0% i rente.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.