Indlånsaftale eller ej….

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91264
    AnonymForfatter

    Hej alle!

    Har forespurgt på at binde knap 1,5 mio kr. i 3,6,9,12,18 og 24 mdr. bla. på Mybanker og Banktorvet – men buddene er sindsyg lave!

    Svingende mellem 2-3,5% hvilket må siges langt fra at være prangende – ja, jeg ved godt renteniveauet er voldsomt lavt men alligevel er det jo langt fra nok til at dække inflationen alene.

    Nogle i forum der har nogle bedre forslag til at opnå en bedre rente på alm. indlån???

    Og vil det kunne svare sig at binde længe og hæve før tid og betale dekort eller er den udvej for ringe???

    Hvis ikke budene bliver bedre lader jeg dem stå (2,25% uden binding) til hen på efteråret i håb om bedre aftalemuligheder der – nogle der har fundet den “gyldne" vej?

    Obligationer på op til 3 års sigt er mig bekendt helt til hundene også…..

    Håber der er nogle venlige sjæle der kan/vil hjælpe med dette – på forhånd tak!

    Mvh
    PC

    #157906
    AnonymForfatter

    Jeg leder også …

    “Hvis ikke budene bliver bedre lader jeg dem stå (2,25% uden binding)"

    Hvor kan du have dem stående til den rente?

    #157934
    AnonymForfatter

    Hej

    Sp.kassen Nr. Nebel…..og ja, det er horribelt lavt men det bedste pt. uden binding så vidt jeg kan se ;-(

    MVH
    PC

    #157940
    AnonymForfatter

    Så vidt jeg kan se er der da binding på Nr. Nebel? “Max 2 hævninger årligt uden omkostninger, andre hævninger mod dekort".
    Aarhus Lokalbank giver 3,125% mod at binde pengene 1 år, hævning mod dekort.
    Man skal bare opsige aftaleindlånet samme dag man opretter det, så løber det 1 år.
    Det var hvad jeg fik at vide da jeg ringede til dem.

    #157942
    AnonymForfatter

    Ja, det er rigtigt at man kun kan hæve 2 gange pr. år men jeg skal ikke hæve så det er ikke et problem…..derfor betragter jeg det som uden binding da jeg kan få mine penge imorgen uden dekort.

    Mht. Århus Lokalbank var det også en mulighed men så skal de jo altså stadig stå et helt år!!!

    Hvad hvis man hæver efter 5-6 måneder – hvad mon renten så har været “ialt"???

    PC

    #157946
    AnonymForfatter

    Peter C:

    Hvad er grunden til at du ikke vil binde dine penge 1 år og få ca. 1% mere i rente?

    Jeg gætter på, at du har en stærk formodning om at du pludselig kan få brug for pengene.

    #157948
    AnonymForfatter

    Nej – kun den ene grund at renteniveauet er for lavt!!!

    Hvis renten om et halvt år er steget vil jeg hellere binde dem der – jeg synes at niveauet nu er for lavt – derfor.

    PC

    #157970
    thsvForfatter

    Det er da en sindsyg god rente i forhold til, hvad man låne penge for med sikkerhed i sit hus!

    F1-renten er ca. 1,5% og selv med adm.bidrag koster det altså kun ca. 2,0% i rente at belåne 0-80% i sin ejerbolig med rente bundet til f.eks. 1/4-2011. 1,61% er dagens sats hos RD for F2, dvs. bundet til 1/4-2012, så kan du få over 2,2% kan man jo ligefrem tjene penge på at belåne sin ejerbolig (hvis vi ser bort fra oprettelsesgebyrer).

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.