Rådighedsbeløb

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91254
    AnonymForfatter

    Hej,
    Min mand og jeg har lige solgt vores lejlighed og vil gerne ud og købe hus. For et halvt år siden lavede vi en aftale med vores bank om at vi skulle bevise at vi kunne leve for mindre end det rådighedsbeløb de havde sat, hvis vi ville have det sat ned. Vi gjorde vi og har bevist overfor banken at vi kan leve for mindre end det rådighedsbeløb de anbefaler.(samt i perioden på 6 mdr sparede vi 120.000 op) Nu hvor det så er tid til at købe hus vil de ikke være med til det alligevel.

    Rådighedsbeløbet hedder 9500 for 2 personer når alt er betalt. (Det bruger vi slet på kun sjov og ballade)

    Der er nogle banker som folk kan anbefalde hvor de ikke går så meget op i rådighedsbeløbet men mere hvad man har bevist overfor sin bank ?

    Kom endelig med nogle kommentar og ideer.

    #157756
    testForfatter

    har i prøvet med total kredit via en lille lokal bank? i kan nok ikke ændre bankens mening som jo er sat ud fra de dårlige erfaringer de har

    #157758
    MichaelForfatter

    Det spørgsmål forstår jeg ikke meget af. I har ikke et rådighedsbeløb på 9500 kr, men er istand til at spare 20.000 op om måneden??!

    #157760
    AnonymForfatter

    De har nok et rådighedsbeløb på 9500 efter huskøb. Deres nuværende rådighedsbeløb er nok meget højere og de kan derfor spare op.

    Jeg sidder selv i jyske Bank og her lægger vi meget vægt på hvad folk har levet for før. Hvis i har vist at i kan leve for 9500 kr og i ellers har en fornuftig økonomi så mener jeg ikke det burde være et problem.

    Jeg vil selvfølgelig sige at i bør prøve Jyske bank, men i kunne også prøve en mindre bank som ofte har en mindre “kasseagtig" indgangsvinkel til tingene

    Jeg håber i får held med jeres søgning

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.