Må en bank nægte filialskift?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 20 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91234
    AnonymForfatter

    Jeg er en almindelig dansk Folkepension på 71. Jeg er ikke rig har kun min Folkepension+ ATP at leve af. Jeg ønsker ikke at låne i banken, idet jeg ved at det ikke kan lade sig gøre når kun er almindelig Folkepensionist og ikke er boligejer.
    For 2 år siden var jeg så letsindig at gå ind og spørge om et lån på 10.000 og der fik jeg et hånligt svar tilbage, at “de lånte skam ikke penge ud til Folkepensionister" så højt at alle i banken kunne høre det!

    Ligesiden dengang har jeg følt at hver gang jeg besøger min filial at jeg ikke er særlig velkommen netop fordi jeg ikke velhavende og ikke har en stor pension at leve.
    Jeg Visa-elektorn og har derfor aldrig har problemer med overtræk eller lignende!

    Jeg har netop skrev derfor til en anden filial af samme bank om ikke jeg kunne flytte min lønkonto derind. Men det nægter de, uden begrundelse.

    Har en bank lov til stavnsbinde en kunde til en bestemt filial? Jeg ved godt man bare kan skifte bank, men det er jo ikke nemt ikke nemt at blive kunde noget steds.

    NB! Jeg er ikke registret i RKI, Debitor-registeret eller nogen som helst af de andre registrer!

    Svar udbedes!

    Venlig hilsen
    HaraldT

    #157392
    testForfatter

    den eneste undtagelse fra bankernes ret til at sige nej til kunder at alle har krav på en nemkonto. Så ja desvære er banken i sin gode ret til at afvise et skift til en anden afdeling, men hvis du finder en anden bank der vil ha dig kan du jo flytte til den.

    Afslaget er muligvis givet i en ubehagelig tone men er som sådan jo fornuftigt nok. At låne 10.000 kr til ekstra forbrug som man ikke har rådtil er en dårlig ide.

    #157396
    AnonymForfatter

    Det skal siges at de 10.000 kroner var ikke til forbrug men til at dække en tandlægeregning, men lånte pengene af min søn istedet.

    Jeg er gammel Hr. Test, men hvorfor lige understrege så hele filialen kan høre det?

    #157402
    AnonymForfatter

    Jeg ville personlig heller have haft at de sagde sagt “Ja vi desværre tilbyde dig lånet vi beklager". Men det er åbenbart sådan i vores samfund at med mindre man er rig, så er man kun nedladende kommentarer værd. Nuvel jeg er 71 år, min kone døde af cancer i 2005 og inden da havde vi levet et strålende liv. Vi var begge selvstændige, men så fik min kone konstateret cancer og jeg/vi brugte råb og stub på diverse behandlinger og operationer i på privathospitaler i udlandet. Deriblandt røg både hendes og min kapital pension.

    Men nuvel jeg har levet et langt liv og det var så det. Jeg ønsker ikke medynk eller ligende, er bare kedaf at man skal behandles som idiot fordi man brugt alt hvad man ejede på sin ægtefældes sidste tid..

    #157404
    testForfatter

    hej harald
    det var bestemt heller ikke fordi jeg synes at de har behandlet dig rimeligt. slet ikke men desvære må vi jo alt for ofte finde os i urimelig behandling.

    en tandlæge regning er desvære jo ikke noget man tjener penge på eller noget som er penge værd bagefter så jo det er et forbrugslån.

    du modsiger i grunden dig selv. hvis du ikke vil ha medlidenhed hvorfor skriver du så de oplysninger om dig selv?

    men hvad har det med en uforskammet bankfuldmægtig at gøre eller om du har krav på at blive flyttet fra en filial til en anden?

    hvad med netbank?

    #157408
    AnonymForfatter

    Har du prøvet din sagsbehandler i kommunen (alle har en sagsbehandler ifølge ens CPR nummer)
    I serviceloven har man mulighed for at søge om at få dækket enkeltudgifter, når man kun har sin folkepension + ATP.

    – Meeeen man skal altid søge om forhåndsgodkendelse til størrer beløb, ligesom man skal have et overslag/tilbud fra tandlægen/og eller hvad man nu søger om – det kan jo også være andre størrer ting – før man søger det.

    Man må absolut ikke have nogen for for formue, hvilket jeg kan forstå, du heller ikke har – er det korrekt forstået?
    Så på med vanten og henvend dig til dit socialcenter, det er din soleklare ret – ikke at få ydelserne – men at få en vurdering, om du er berettiget til dem.

    Nogle gange kan det svare sig at anke afslaget men sørg for at få det skrifteligt

    #230460
    betina123Forfatter

    Hold da op – Det er åbenbart helt utroligt svært for bankfolk ikke, at opføre sig nedladende overfor kunder der ikke er millionærer!
    Hvad er der blevet af kundeservice!??!
    Hvorfor kan en kunde ikke flytte filial, hvis det passer ham, det er alm kundeservice?!
    Bankerne glemmer i høj grad, at selv om ikke alle har kisten fuld af penge, så går folkepensionistens pension ind på nemkontoen – Penge som i har til at lege med, låne ud osv.
    Men i har ingen respekt overfor jeres kunder mere medmindre de har rumpen fuld af dollars.
    BUM

    #230490
    Bamseline (2)Forfatter

    Husk på bankfolk er banksælgere som får provision for hvert et produkt de langer over disken.

    #230632
    betina123Forfatter

    Hvilket er helt fint – Som bank, i dag, har man også bare et samfundsansvar, i det at banker er så integreret en del af vores samfund. Der ud over er det bare god skik at behandles alle Sine kunder med respekt

    #230634
    testForfatter

    ved ikke lige hvorfor i pludselig finde en tråd fra 2010 så super interessant eller i ser dokumentation for at nogen af blevet behandlet dårligt for 8 år siden.

    og nej man har ikke som kunde krav på selv at bestemme hverken navnet på sin bank rådgiver eller hvor ens konto er tilknyttet .

    man kan naturligvis gå ind i den bank man selv ønsker.

    kan hverken nu eller for 8 å siden se et problem i den her tråd ud over at trådstarter har fået et svar der nok ikke er særligt diplomatisk .

    Banker lever ikke af at låne penge ud, men at få dem retur med renter og trådstarer beskriver jo ganske nøjagtigt at han IKKE er kreditværdig.

    Og nej Folke pensionister kan ikke bare sådan optage lån.

    Det er nok trådstarters oplevelse at alle i banken har kunnet høre det og at han ha følt sig skammet ud, men tror jeg faktisk overhoved ikke på.
    Jeg står ikke i banke og lytter på andre samtaler. Og hvad jeg hørt ovennævnte afslag hvad jeg nok glemt det 5 minutter efter.

    Bank rådgivere er ikke bare sælger og de har ikke provision. De er underlagt et omfatteene regel sæt i forhold det ansvar de og banken kan pådrage sig. Alle de har prøvet at købe f.eks. værdi papirer via en bank de senere år har oplevet de mange papirer man skal underskrive for at dokumentere at man f.eks. forstå risikoen i investeringen.

    Men man kan naturligvis altid skyde skylden på banken

    #230636
    betina123Forfatter

    Bankforretning er og har altid været beskidt forretning, drevet af beskidte mennesker Der lever af at udnytte andre-og så kan du jo sige at tråden er ti år gammel hvilket sådan set er ligegyldigt – det er kun blevet værre siden.
    Se nu bare lige hvordan Danske Bank netop har frikendt samtlige direktør i hvidvaskningsagen-
    Skandaløst !

    #230638
    testForfatter

    Dansk bank hverken dømmer eller frikender nogen, det gør domstolene.

    Bankerne opfylder en vigtig samfundsmæssige rolle.

    Hvem mener du er blevet udnyttet hvidvaskningsagen ? Dem der fik afviklet de bank foretninger de ønskede,altså de korrupte kunder, eller banken ? Eller mener du det er selve korruptionen banken har et ansvar for ?

    Korruption var udbredt i sovjet og er der stadig i Rusland, det er ikke muligt ar lave foretninger i Rusland uden at medvirke til korrruption. Der bare ikke mange der så dumme som Grundfoss, der jo gemte notaterne om det, for Irak.

    At banker gennerelt skulle udnytte mennesker er noglet vrøvl. Du kan bare lade være med ar låne penge hvis du ikke bryder dig om prisen,
    Spar op heder det.

    Og der er et faktum at vi som samfund tjente på bank pakken. Faktisk to gange for var f.eks. Dansk bank gået ned var danmake gået bankerot.

    #230640
    peter holm larsenForfatter

    Hej Test, det er næppe korrekt, at hvis Danske Bank måtte komme under solvensgrænsen og måtte overtages af Finansiel Stabilitet, så var Danmark gået bankerot. For det første er hovedparten af aktierne i Danske Bank ejet af Mærsk og pensionskasser, herunder ATP samt udenlandske personer. Disse ville sagtens samlet kunne opsuge et kapitaltab på 120 mia. kr.

    Så nej Danmark var ikke gået konkurs pga Danske Bank lukkede. Til sammenligning er BNP i Danmark næsten 20 gange større – bare for lige at sætte det i perspektiv.

    #230642
    peter holm larsenForfatter

    Hej Betina, Det er helt forkert udlægning af Danske Bank notatet, at den frikender samtlige direktører i Danske Bank. 11 chefer i Estland er fyret, 2 direktører i Danske Bank i Danmark er fyret og Borgen fratræder ligesom bestyrelsesformanden har meddelt han også fratræder.

    Det rapporten udtaler sig om, er hvorvidt det forventes, at der kan pålægges dem et strafferetligt ansvar – og det er noget helt helt andet, Danske Bank som virksomhed kan også sagtens pålægges en bøde i ganske stor størrelse uden at personer ifalder strafferetligt ansvar.

    Ved ikke hvorfra du slutter bankerne er blevet værre med tiden. Fakta er nok nærmere at mere kriminalitet er flyttet til at foregå via transaktioner personer foretager gennem banken. Og man kan ikke generalisere ud fra enkelt sager. Men enig i at Danske Bank sagen er meget uheldig.

    #230646
    testForfatter

    Nuvel Peter havde danske bank trukket mange med sig. Danfoss var også i en periode i likviditets problemer. Så du kan ikke argumenter ud fra danske banks størrelse alen.
    Men der kom heldigvis aldrig så langt og vi kommer heldigvis aldig til at vide det.
    Der er i øvrigt ikke min vurdering men fra et p1 program at der kunne ha været en konsekvens, .

    Tillader mig at antage at du er enig i at der var den bedste beslutning at lave bank pakkerne .

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 20 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.