Bedste investeringsmulighed for min erstatning

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91233
    AnonymForfatter

    Hejsa

    Jeg kunne utrolig godt tænke mig jeres forslag og viden, omkring mine investeringsmuligheder, for min erstatningssum.

    Jeg bor pt. til leje for 6.000 pr. måned, men ønsker at komme væk og få eget tag over hovedet, så hvis der findes gode investeringsmuligheder i at købe noget nu, ville dette være at foretrække. Dog ser det ikke sådan ud lige pt. af hvad jeg kan “surfe" mig frem til af boligpriser fra 09 til 2010.

    Jeg vil få fra 300.000 – 1.500.000 udbetalt og vil derfor meget gerne høre, på hvilken måde i mener, jeg kan få mest muligt ud af mine penge på…

    Det skal siges jeg intet gæld har.

    På forhånd mange tak

    Venlig hilsen

    Onch

    #157376
    AnonymForfatter

    Jeg synes, at du skal vente og se – hvor stor erstatning du får udbetalt.

    #157380
    AnonymForfatter

    Vil jeg ikke have mulighed for evt. at lave en opsparing og tilføje penge som de kommer?

    Hvad syntes du jeg skal gøre når jeg så ved hvad jeg får udbetalt?

    #157382
    AnonymForfatter

    Det er jo for tidligt, at købe fast ejendom.
    Du har vel ikke økonomien på plads – før du kender din erstatning……
    Hvis du kan spare op nu – så gør det i en bank. Du kan evt. oprette en Spar 2 eller Spar 4 konto i Nr. Nebel Sparekasse – du får 2,25-2,5% årligt p.t.
    Aktier og obligationer er forbundet med stor risiko.

    #157384
    AnonymForfatter

    Økonomien hænger helt fint sammen, det er bare disse summer penge jeg ønsker skal blive til flere, med tiden…

    Hvad med en indlånsaftale? Fik læst kort på man kan låne sine penge ud, mod binding og få renter på helt op til 5%?

    Ville det være den bedste mulighed så?

    #157394
    testForfatter

    jeg synes du skal låne 1,5 mill med din fremtidgige erstatning som sikkerhed og sætte dem i amagerbank aktier.

    nej dårlig spøg til side. Den erstatning skal sandsynligvis kompensere for en livslang nedgang i indtægts muligheden. Investere den i noget fornuftigt og langsigtet. En bolig er ikke noget man bruger som investering med mindre man sætter dem i stand og lejer dem ud. En bolig køber vi andre dødelige for at bo i den. Så kun en bolig hvis du har brug for den. Der er INGEN garanti for at boligpriserne kommer til at gå op igen. Der sker også ændring i befolkningen der betyder at antallet af nye købere bliver mindre over de næste år. Det kombineret med boliger af dårlig kvalitet kan være en bombe under boligmarkedet som mange slet ikke har set i nu.

    nej sæt pengene på en højrente konto eller i obligationer.

    #157398
    AnonymForfatter

    Tak for et rigtig godt svar, det er noget jeg vil overveje…

    Vil du anbefale en bank at sætte dem i eller en metode at investere i højrisiko i?

    Jeg havde selv tænkt at halvdelen – lad os sige jeg får 500.000, så sætte 250.000 i investering og 250.000 på en normal konto med en fast rente. Muligvis endda det indlånaftale jeg havde læst om, hvor banker sætter en rente de vil “låne" pengene for.

    De 250k til investering ville jeg så tage den ene halvdel igen og sætte i højrisiko, og den anden i lavrisiko (evt obligationer)

    Ville det være en plan der er værd at satse på?

    #157400
    AnonymForfatter

    `Desuden har jeg brug for noget at bo i, jo. Jeg bor til leje nu, hvilket er penge lige ud af vinduet hver måned. Jeg ønsker også 2 hunde og må kun have 1 her, så at flytte ligger rigtig højt på ønskelisten.

    Men selvfølgelig ønsker jeg først og fremmest at mine penge skal blive til noget, og helst mange flere af dem…

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.