lån

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91232
    AnonymForfatter

    Hej Alle,,
    hvad vil der kunne betale sig i min situation, jeg står og har et beløb på ca. 400.000 – og vil gerne have nedbragt min gæld.

    Mine lån er.:

    Banklån på ca. 225000dkr
    samt RD 5% lån på 889.000dkr.

    Self. vil jeg vuderere at det bedst kan betale sig at afvikle banklånet, da det har højeste rente.

    Men udover det, er jeg ikke klar over?

    1. Om jeg skal vælge at beholde mit 5% RD-lån med en ydelse på 5500dkr..
    2. Lave nyt RD lån?
    3. Vælge et Prioritets Lån?

    Jeg håber self. der er nogle der kan være behjælpelig med at svare på mine spørgsmål, da jeg er i 7 sind med hvad jeg skal gøre og ikke gøre :D,

    Mvh Kim

    #157484
    AnonymForfatter

    Du kunne oprette prioritetslån (og hermed genbruge stempel), samtidig med indfrielse af banklån (som jeg går ud fra er en slags boliglån – med ejerpantebrev). Hermed har du indfriet dit banklån, men har stadig de 225 tkr til rådighed, hvis du skulle have behov for dem. Omkostningerne er 1400 + bankens gebyr for oprettelse (ca 3-4 tkr).
    De øvrige 175 tkr kunne afdrages på RD-lånet, hvis du er sikker på at du ikke for behov for dem i nærmeste fremtid..

    På denne måde har du afdraget 400.000 på din gæld, men har stadig mulighed for at trække 225.000 kr til lav rente…. Hvis renten altså er lav i din bank, for det lader til at den er højere end 5,5% (RD lån inkl bidrag) – Det kan gøres bedre

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.