overførsels af restskat 2009

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91216
    AnonymForfatter

    hej
    jeg skulle lige overføre via dankort/visa restskat for 2009 skyldig beløb 3615 kr + renter ved en eller anden fejl/måde kom beløbet til at hedde 346.560,00 kr sku da en forskel der vil noget.
    min konto gik jo i mega underskud
    og efter min mening skulle det slet ikke kunne lade sig gøre at overføre et sådan beløb når der ikke er dækning på kontoen
    fik fat i min bank frøes sparekasse esbjerg dagen efter men de havde problemer med deres server så efter flere forgæves kontakter og nogen undrende udmeldinger fik jeg da fat i en der vidste hvad der skulle gøres han ville såmænd bare annulere betalingen det kostede 250 kr som pbs skulle have og han var ikke villig til at slå halv skade overførslen skete d 23 06 2010 om aftenen de har trukket 250 for annulleringen d 25 06 2010 dags dato 30 06 2010 står min konto stadig i underskud for beløbet så får sikkert en ordentlig regning for ikke godkendt overtræk
    vil gerne høre fra andre om i mener at det kun er min egen fejl
    med hilsen kris

    #157172
    AnonymForfatter

    Hej Kristian.

    Nej, det er min fejl…

    Selvfølgelig er det din fejl, alene.
    Det er dig der indgår aftale om at kunne overføre penge via netbank, og det er dig der indtaster tallene samt godkender betalingen.

    I fremtiden skal du nok se efter en ekstra gang før du trykker godkend.

    I mange netbanker sender banken en godkendelses sms til din telefon, som du så skal besvare før overførslen gennemføres, ved store beløb. Måske du skulle skifte bank.

    Det er efter min mening ret utroligt at du overhovedet kan få tanken, at det er en andens skyld, og ikke din. Men sådan er det jo desværre her i dannevang. Personligt ansvar er afløst af fællesansvar. Jeg græmmes….

    #157178
    KrisserForfatter

    Der er ikke saldokontrol på Visa/Dankort. Det er dit ansvar at sørge for, at der er dækning for betalinger. Det fremgår klart af de betingelser du har skrevet under på at have læst, da du i sin tid fik kortet. Hvis din konto går i overtræk som følge af en dankortbetaling på mere end 3000 kroner, kan banken returnere betalingen (men er ikke forpligtet til det). Dette arbejde tager banken et gebyr for.

    Gebyret på de 250 kroner lyder relativt dyrt, men det er så den pris som banken vælger at tage for den ydelse. Det fremgår også af bankens priser. Det lyder til gengæld mærkeligt at pengene ikke er gået ind på din konto endnu, for dette sker bankdagen efter returneringen. Jeg vil derfor foreslå at du kontakter banken, og får dem til at bekræfte, at de har returneret pengene. Hvis ikke de har det, skal du kontakte SKAT, som så kan returnere de penge du har overført for meget.

    #157184
    testForfatter

    ved nogen banker bliver overførsels anmodninger oprettet via net bank ikke gennemført hvis det betyder at saldoen går i minus. Det var f.eks. tilfældet ved Scandiabank. Det findes sikker i andre netbank systemer også.

    bare sådan til info

    #157202
    AnonymForfatter

    ja undskyld formuleringen er selvfølgeligt klar over det er mig der har begået fejlen
    spørsmålet opstod fordi 2 i banken sagde at dette ikke måtte kunne ske og andre sagde at der havde været nogle net problemer, så var bare intresseret i om andre vidste hvad der var korrekt ang overførelsen.
    har været inde og se i min skattemappe og set at overførlsen er annuleret d.30 men har ikke fået pengene indsat på konto endnu men derimod en renteudgift på 800kr for 6 dage det er sku ærgelige penge men nå
    tusind tak for de svarene
    hej kris

    #157204
    testForfatter

    Ja men det kan jo også være en fejl i system. Tror faktisk også lån og spar har den facilitet i deres netbank at man ikke kan overføre mere ind der er på kontoen. Det virker ikke rimeligt at du skal betale så meget straf rente

    #159030
    AnonymForfatter

    hej kan lige skrive afslutningen på indlægget

    efter dårlig information omkring mit uheld og at blive talt ned til
    besluttede jeg at skifte bank til al-bank og ved mødet kom vi til at tale om uheldet rådgiveren sagde at jeg vel fik mine omkostninger tilbagebetalt ca 1000 kr da det jo var en åbenlys fejl,sagde det tror jeg ikke så var de vel kommet
    rådgiveren sagde at i deres bank var jeg ikke kommet til at betale for uheldet da det jo var en åbentlys fejl
    med venlig hilsen og tak for hjælpen
    kristian

    #159310
    AnonymForfatter

    Send lige 2500 til mig med ekstra nuller på haha
    shit happens

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.