Boliglån – kassekredit?

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91205
    AnonymForfatter

    Står overfor mit første huskøb og derfor lidt i vildrede.

    Købsprisen på boligen er 2,4m og jeg har selv 300k som udbetaling (har derudover tilsidesat rigeligt til flytning, nye møbler etc).

    Jeg mangler altså ~170k for at have de 20% og dermed undgå banken. Min umiddelbare plan vil være et afdragsfrit F1 lån på de 80% for at kunne betale de 170k af så hurtigt som muligt. Dette vil jeg (og min hustru) være i stand til i løbet af 12-16 måneder.

    Derfor MÅ der være en løsning hvor jeg springer alle de dyre banklån omkostninger over, og “bare" har de 170k som en kassekredit. Men hvor kan jeg finde en sådan løsning til fornuftig pris, og kan det overhovet svare sig? Har talt med Danske som ville have mig på et 8% banklån med alle de stiftelsesomkostninger der kommer dertil.

    Nogen gode råd?

    #157052
    AnonymForfatter

    Det lyder som om i har en sund økonomi med et godt økonomisk råderum. Jeg vil forhandle om gebyrerne og presse renten ned evt. ved at indhente et tilbud hos en konkurrent.

    Vores boliglån i Danske Bank lyder på 5% pa., så du skal længere ned!

    #157102
    AnonymForfatter

    I Nordea er det gratis at oprette kassekredit. Mener at renten er ca 8% op til 125 tkr

    #157122
    thsvForfatter

    5% er Danske Banks laveste sats!
    Intervalet er: 5,00-9,85 % i årlig rente
    http://www.danskebank.dk/da-dk/Privat/Bolig/At-koebe-en-bolig/Ejerboliglaan/Boliglaan/Pages/Boliglaan.aspx?tab=2#tabanchor

    Vi har hørt om flere, der har en rente på ca. 7% i Danske Bank på boliglånet, det burde ens takster for alle, ligesom i Eik bank og Nordea f.eks.!

    Hos Nordea får alle Fordel+ kunder (automatisk som boligkøber) en rente på 4,75% + fordelen ved at kontoen er en prioritet (= kassekredit).
    Det ville være mit valg som køber i dag, da man så kan købe alle de mange ting, der skal til, når man er husejer for 1. gang. Og ikke er bundet til at afdrage en stor kassekredit på 2-3 år.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.