hjælp ang gæld

Viser 4 indlæg - 46 til 49 (af 49 i alt)
  • Indlæg
  • #157088
    MichaelForfatter

    Uddyb venligst hvorfor RKI er et “skadeligt system"

    #157090
    NicklausForfatter

    Det er vel en gammel sang om, at folk i RKI hader systemet og vil gå langt for at finde veje til at omgå de begrænsninger, som en registrering i RKI medfører. Den fornuftige løsning er at komme ud af RKI, men det kræver at man tager ansvar og gør en indsats. Det er folk sjældent interesserede i, hvilket sikkert er hvorfor de havnede i RKI i første omgang.

    Systemet fungerer derfor helt efter hensigten, når det forhindrer at RKI registrerede personer kan optage nye lån til hus el. lignende. Ja, det er træls hvis man gerne vil have et hus, og hvis alle bare kunne få det de ville have, så ville det da også bare være dejligt. Nu er det bare sådan, at man kun kan få det man vil have, hvis man kan betale det.

    Det eneste råd man kan give til folk i RKI er derfor at BETALE DERES GÆLD. Det er bestemt ikke nogen let sag, men at forsøge at snige sig uden om forværrer bare situationen på sigt.

    #157110
    AnonymForfatter

    Helt enig. Vi ser et stort antal indlæg fra folk der er i RKI og ønsker at låne penge til det ene og det andet. Jeg vil ikke skære alle sammen over en kam da jeg selv har haft en fortid i RKI, men det er bemærkelsesværdigt at så mange af dem gør opmærksom på, at de sagtens kan afdrage et nyt lån, men afdrage på den gæld der er årsagen til de er havnet i RKI kan de åbenbart ikke.

    Jeg ved fra egen erfaring, at man godt kan kæmpe sig ud af RKI og et stort forbrugslån med høj rente. Det kræver i de fleste tilfælde “bare" at man prioriterer det højt nok. At stifte yderligere gæld hjælper absolut ikke ligesom man nok skal give lidt slip på den “det er uretfærdigt og i hvert fald ikke min egen skyld" – attitude som mange har.

    #157806
    AnonymForfatter

    en mulighed kunne jo være at du og din kæreste vælger at betale gælden sammen… og hurtigt fik den ud af verden…

    enten det eller som beskrevet… at han køber huset selv…

    jeg tænker at det vil være bedst også for fællesøkonomien at din gæld ryger… og set fra din synsvinkel… hvis i køber huset i hans navn… så vil du fremover betale ind til hans opsparing (hvis gud forbyde det at i skulle gå fra hinanden)

    …men på den anden side… hellere betale ind til hans økonomi end en boligforenings… og hvis i kommer til at sidde billigere i det… så er intet jo tabt…

    …du kan ikke vide hvad morgendagen bringer… du kan ikke vide om det ender med at det er dig der en dag er i arbejde… og ham der sidder på kontanthjælp… og at i skal spise murstene inden i kan få hjælp af det offentligt…

    men alt i alt… så må vi jo prise os lykkelige over at vi trods alt har et system i DK hvor man kan få hjælp… (efter man har hjulpet sig selv – spist sin formue op)

Viser 4 indlæg - 46 til 49 (af 49 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.