Kassekredit eller banklån

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Casper_WForfatter
    Indlæg
  • #91193
    Casper_WForfatter

    Hej!

    Jeg og mine kæreste står og skal flytte her d 1/8. Vi skal flytte i lelighed (vi kommer fra anden lejlighed). Depositum + 1. måneds husleje beløer sig til omkring 24.000. Vi kan selv skrabe omkring 15.000 sammen. Dvs. vi skal låne 10.000 ekstra. Vi har en samlet indkomst på omkring 14.000 om måneden (studerende) og faste udgifter for omkring 8-9000.

    Spørgsmålet er, om det bedst kan betale sig at optage et banklån eller lave en kassekredit? Vi har et ønske om at betale gælden af hurtigst muligt, gerne på maks 6 måneder.

    MVH
    Casper

    #156748
    testForfatter

    hvad er stiftelse omkostningerne ved det ene og ved det andet. Og hvad er renterne?

    nu ved jeg ikke hvad du studere til men det burde været et simpelt regnestykke men det er nok banken der kan svare på ovenstående grund lag for beregningen og så dig der kan svar på om i virkelig kan betale retur på den tid i forestiller jer.

    #156752
    thsvForfatter

    i forventer en meget hurtig afdragsprofil.
    Oprettelsesomk. er derfor vigtigere end rentesatsen.
    Typisk vil en kassekredit være klart det billigste alternativ.
    Men tal med jeres bank om det, måske et lån på et år med en mdl. ydelse på 1.000 kr er det bedste. et så lille lån bør ikke medføre de store stiftelsesomk.!

    Men bed om en kassekredit, hvis I kan styre jeres økonomi.

    #156856
    Casper_WForfatter

    Hej:)

    Tak fo9r svarerne. Har smækket et budget sammen : http://www.gratisupload.dk/download/45808/

    Håber en eller flere lige vil kigge på det og vurdere om det vil være nok til at overbevise min bank om, at jeg kan få en kassekredit på 10.000? Evt. med min kæreste som solidarisk hæfter?

    #156886
    AnonymForfatter

    Jeg vil absolut anbefale en kassekredit. Du kan evt. høre om kassekreditten kan blive nedbragt løbende evt. med 2000 kr. mdl. Etableringsomkostningerne er ofte billige hvis ikke gratis. Det medfører naturligvis at du selv skal styre din økonomi.

    #156996
    Casper_WForfatter

    Mange tak for svarerne! 🙂

    Plejer det at være en hindring hvis man sidste på måneden kan have et overtræk på 200-500 kroner de seneste måneder?

    #156998
    testForfatter

    Hvordan passer det med alt det du siger du kan afdrage?

    #157000
    Casper_WForfatter

    Jeg har levet nogle fede tider indtil nu hvor livremmen skal strammes lidt ind 🙂

    #157002
    testForfatter

    Risikoen er helt klart at du med en kassekredit let lever fedt videre

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.