Eik bank – gebyrer

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91189
    AnonymForfatter

    Jeg er tidligere kunde i Skandia Bank, fordi de havde et godt koncept med

    1) ingen gebyr for Visa-Dankort
    2) ingen gebyr for at hæve i ATM’er i udlandet
    3) ingen gebyr for at overføre penge til udlandet (New Zealand)

    Efter at det er kommet til at hedde Eik Bank, er i hvert fald fordelene ved 2) og 3) forsvundet.

    Mit spørgsmål er nu:

    Findes der overhovedet danske banker, der kan opfylde alle tre punkter?

    Og hvis ikke:

    Findes der banker, der opfylder både 1) og 2)

    #156686
    HalliHalloForfatter

    Nej, og spørgsmålet har været behandlet herinde utallige gange før. Prøv at bruge søgefunktionen, så vil du kunne læse meget mere om emnet.

    God fornøjelse!

    #156694
    AnonymForfatter

    Tak for hurtigt svar.

    Jeg HAR læst en del herinde om Skandia vs Eik (mest om deres boliglån), og kan se at jeg ikke er den eneste, der er utilfreds Eik-kunde.

    Men hvis ikke der er bedre alternativer, er der vel ingen grund til at skifte væk fra den bank, jeg efterhånden bliver mere og mere utilfreds med.

    #156702
    testForfatter

    Gratis visa kort er ikke noget problem

    #156706
    HalliHalloForfatter

    Skandiabanken tog et årligt kortholdergebyr på 150 kr. for Visa-Dankortet, og man kunne hæve frit i ind- og udland uden gebyrer.

    Det årlige gebyr er nu bortfaldet og man betaler nu min. 30 kr. pr. transaktion ved brug af kortet i udlandet.

    #156708
    AnonymForfatter

    Nej, og det har selv Eik Bank jo osse.

    Men gratis ATM-brug i udlandet og gratis overførsel til udlandet er tilsyneladende en service, der forsvandt sammen med Skandia Banken.

    #156712
    HalliHalloForfatter

    Det er faktisk blevet meget billigere i EikBank at overføre penge til udlandet.

    Bare spørg BoSol, der ofte kommer herinde. Bare du skal overføre for mere end ca. 1500 kr., så er det nu billigere end førhen.

    Jeg ved godt at mange nu er utilfredse med at de ikke lige kan overføre mindre beløb uden at skulle betale 20 kr. for dette.

    Men der er da ingen der dør af det sølle beløb, vel? Og hvor tit overfører man til udlandet. Og i øvrigt er der vist ikke en eneste bank, der overfører gratis til udlandet medmindre banken har filialer i modtagerlandet.

    #156714
    AnonymForfatter

    >> Halli Hallo.

    Du skriver: “Det er faktisk blevet meget billigere i EikBank at overføre penge til udlandet."

    Da jeg havde Skandia Bank var det gratis. I Eik Bank koster det et gebyr.

    Hvordan kan det være billigere?

    #156718
    AnonymForfatter

    Den allerbilligste bank til udenlandsk overførsel er Sydbank, en EUR-ovf koster 15 kr og kursen er
    Nationalbankens + 1kr. sådan !

    Den kan hverken Eik Bank eller nogen anden stikke 🙂

    #156724
    HalliHalloForfatter

    Lad os tage valutaen Euro:

    Førhen brugte Skandiabanken Nationalbankens middelkurs på ca. 7,44 kr. og lagde ca. 1,5% til, hvorved man skulle betale ca. 7,56 for at overføre til et Euroland.

    Nu tager banken kun 7,44 og lægger kun 1 kr. på, så kursen bliver 7,45. Og herefter tages der et gebyr på 20 kr. for ekspeditionen.

    Dette er da mere retfærdigt end at tage omkostningerne i kursen som tidligere.

    For Bosols vedkommende er det jo en stor fordel, da han ofter overføre flere hundrede tusinde ad gangen.Ved at overføre 100.000 kr. er der sparet ca. 1500 i forhold til Skandiabankens tidligere praksis.

    Så for de fleste er det nu blevet langt billigere. Så det er ikke så ringe endda, vel?

    #156730
    AnonymForfatter

    >> BoSol

    Tak for det.

    Jeg har i forvejen 3 banker, og det skal ikke genere mig at oprette en konto i Sydbank (det er jo min barndoms Folkebank, Den Nordslesvigske, ved du :-)) alene til det formål.

    Men mit største problem med bankgebyrer lige nu er de 30 kroner hver gang jeg hæver i en ATM i udlandet.

    Jeg har lige checket det, og det sidste år har jeg betalt 13 x 30 kr = 390 kr for den ydelse.

    #156734
    HalliHalloForfatter

    390 kr. er da ikke mange penge, hvis man rejser nogle gange om året.

    Men selvfølgelig hvis man kunne have sparet dem, ville det da være fint nok.

    I øvrigt er der andre banker end Sydbank, der kun tager 15 kr. for en EU-overførsel.

    #156736
    AnonymForfatter

    >> HalliHallo

    Nej, det kan jeg godt se.

    (og jeg har slet ikke tænkt på forskellen i valutakurser 🙁 som jo er en anden måde at få fortjenesten hjem på. Jeg veksler fx altid penge før en rejse hos Forex, fordi de er gebyrfri, men jeg ved jo godt – eller har i hvert fald en grum mistanke om – at de så tjener på kursen i stedet for på vekselgebyret)

    For mit vedkommende er det småpenge jeg overfører og højst et par gange om året.

    Derfor er det osse ATM-gebyret på 30 kr, der generer mig mest. Og så det at Skandiabanken gjorde det gratis (og jeg har stadig ikke styr på kurserne), mens Eik forlanger 390 kr bare det seneste år.

    Og du må vel gi mig ret i, at for en små-bruger som mig (13 ATM-hævninger på et år og 2 overførsler a 1000 kr) er det bedre at banken snyder lidt med kursen, end at de lægger faste gebyrer på hver transaktion.

    #156738
    testForfatter

    Vedr. Arm havde jeg samme problem. Grunden til at det var gratis var at de ingen afdelinger havde
    Nu har jeg så en bank hvor jeg gratis og til god kurs kan hente valuta

    #156742
    thsvForfatter

    1) er nu ikke korrekt, da det kostede et gebyr på 150 kr årligt i Skandia bank tiden.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.