Sælge eller beholde aktier.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • økonomiamatørenForfatter
    Indlæg
  • #91174
    økonomiamatørenForfatter

    Hej!
    Ups, startede lige med en fejl. Sendte i første omgang kun overskriften. Må gerne slettes.

    Mit spørgsmål drejer sig om en vurdering af et muligt, alvorligt aktiedyk i forbindelse med de nedskæringer, i såvel det offentlige som det private forbrug, de næste 2-3 år?
    Hertil kan tilføjes en mulig boligboble i Kina.
    Her tænkes på såvel danske som udenlandske aktier.
    Hvis det indtræffer hvornår vil det så være mest sandsynligt?

    Det er naturligvis meget svært at bedømme, men jeg er alvorligt bekymret for, at vi kan få endnu et alvorligt dyk i kurserne.

    Lad os få en saglig bedømmelse og ikke nogen dommedagsprofetier.

    M.v.h.
    Ole Laursen

    #156518
    AnonymForfatter

    Hvis ikke gældsproblemerne særligt i Euro området og USA kommer under kontrol, og landene straks strammer den finanspolitiske skrue er jeg bange for at det får store konsekvenser for aktiemarkederne.
    Når statsgælden vokser og vokser betyder det øget inflation, og et stigende skattetryk. Dette sænker forbruget, og dermed virksomhedernes indtjening, hvilket vil kunne aflæses på virksomhedernes aktiekurser.

    #156520
    AnonymForfatter

    Svært at spå om fremtiden – men jeg tror vi indenfor de næste 12 mdr. vil se markante kursfald igen.

    Tror dog ikke de rammer så hårdt på det kinesiske marked hvor der fortsat vil være stor vækst. Ligesom medicinalaktierne nok også vil blive mindre ramt.

    Derimod vil finansaktierne nok igen møde bunden. Regningen for diverse krisepakker skal betales, og regningen sendes videre til finanssektoren.

    #156670
    økonomiamatørenForfatter

    Hej!

    Tak for svar. Jeg troede at der ville komme en email, når der var aktivitet. Derfor det sene svar.
    Vil en eventuel ændring af Kina’s valutapolitik, som nævnt i aviserne, ikke få en betydende virkning for eksempelvis USA’s mulighed for vækst?
    Stresstesten af de store banker vil måske give lidt ro, eller i værste fald det modsatte.

    M.v.h.
    Ole Laursen

    #156672
    AnonymForfatter

    Nu skal man altid være påpasselig med at give alt for generelle råd på tværs af aktiekategorier, men jeg vurderer ikke vi står overfor et kursfald.

    Tvært imod ser jeg kursstigninger især med en horisont på 24 måneder.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.