Amagerbanken beskyldes for dokumentfalsk

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 51 i alt)
  • Indlæg
  • #156830
    HalliHalloForfatter

    Du ved så meget Test, kan du så fortælle mig hvorfor jeg bliver registreret for at have læst nærværende indlæg 2 gange, en gang for side 1 og en gang for side 2, og hvis jeg så går tilbage igen, så tæller den en 3. gang. (For samme indlæg)

    En anden spørger har spurgt om det herinde, men der er ikke kommet nogen svar fra Webmaster.

    #156836
    madsvForfatter

    Hvis Michael T og GP var samme person, så er jeg da sikker på at mybanker havde undersøgt det. Det er altså meget nemt at se, hvis det skulle være tilfældet.

    Ang opdateringer, så kan man oversætte læste til sidevisninger. Når man klikker på en ny side, selvom at det er samme tråd eller man trykker opdater, så betragtes det som en ny sidevisning. Det er derfor systemet gør som det gør. Det er altså helt normalt.

    #156840
    testForfatter

    Hvad helt normalt? Jeg var overbevist om at der lå en ond hensigt bag

    #156854
    madsvForfatter

    Det hallihallo skriver om tælleren. Det er det jeg mener er helt normalt.

    #156858
    HalliHalloForfatter

    Mikael T skrev således:

    Synd for medarbejderne i finanstilsynet, at de skal på arbejde i weekenden

    Hvor har du fået denne oplysning fra Mikael T? Med mindre du er ansat der, og så burde du nok ikke komme frem med sådan noget eller hvad?

    #156868
    Michael01Forfatter

    Hold da kæft ……..

    Det var ment som en joke i forbindelse med at statsgarantien udløber, og det var faktisk på foranledning af dit eget indlæg, HalliHallo

    “Så det undrer mig faktisk at AmBk har klaret den så længe, men måske den går konkurs her i weeekenden?"

    Jeg har hverken noget med generalen eller Finanstilsynet at gøre

    #156878
    HalliHalloForfatter

    Det var jeg godt klar over Mikael T, og ved også godt at både du og generalen er uhyre vrede på Amagerbanken og hovere i tide og utide.

    Grunden til dette kan man jo så gætte på.

    Men jeg er nu engang opdraget til ikke at træde på nogen der ligger ned……

    #156882
    AnonymForfatter

    Jeg tror Finanstilsynet og Finansiel Stabilitet i mere end et halvt år har været i gang med at planlægge det meget sandsynlige scenarium – at Amagerbanken må afvikles.

    Faktum er, at Amagerbanken holder en meget stor skare af fuldkommen udsigtsløse ejendomskunder flydende. Der er vel at mærke tale om kunder som aldrig vil kunne opnå rentabel drift ved et noramlt renteniveau.

    Fantasi-prissætningen på ejendommene byggede på en lånekarrusel, hvor projekterne slet ikke var rentable på driftssiden, men alene byggede på en forventning om at priserne blev ved med at stige så driftsunderskuddet løbende kunne dækkes ind.

    Amagerbanken har efter min beste overbevisning stadig tilgode at nedskrive 5 mia. kr.

    #156884
    HalliHalloForfatter

    GP:

    Du skriver altid negativt om AmBk, aldrig om Danske Bank, hvorfor?

    Danske Bank har da også været med i diverse lånekaruseller og tabt svimlende summer både i Danmark og ikke mindst i Irland. Alene på Danmarks størst tvangsauktion i Ringsted tabte banken et kæmpebeløb.

    Så det er altså ikke kun AmbK, der har fejlbedømt udviklingen.

    Jeg syntes bare lige bør nævnes for fuldstændighedens skyld.

    Og så må vi ellers se om AmbK må lukke den 1.7.2010, hvis ikke den kan få stillet sikkerhed fra Finansiel Stabilitet til refinanciering af deres ejendoms- og andre udlån.

    #156888
    AnonymForfatter

    Nu er det ikke 1.7.2010 at Amagerbanken har udløbsdato på et stort fundingbeløb, og næppe derfor på denne dato, at håndklædet kastes i ringen.

    Den generelle statsgaranti udløber den 30. september i år, og for Amagerbanken er denne dato ekstra alvorlig, idet 5 mia. kr. af bankens længerevarende funding forfalder på netop dette tidspunkt.

    #156892
    AnonymForfatter

    Alle banker fejlvurderer hvert år enkelte udlån/engagementer, og alle banker har tab. Spørgsmålet er bare – hvad er tabsniveauet ?

    Sammenligningen mellem Danske Bank og Amagerbanken er fuldkommen tåbelig!

    Amagerbankens årsreslutat før skat er:
    2008: – 582.900.000 kr.
    2009: -468.000.000 kr

    Amagerbanken havde sidste år en negativ egenkapitalforrentning omkring 30%

    Danske Banks årsresultat før skat er:
    2008: +2.229.000.000 kr
    2009: +4.755.000.000 kr

    Med andre ord har Danske Bank haft overskud hele vejen gennem finanskrisen, mens Amagerbanken modsat styrtblødte.

    Det er vigtigt at understrege, at alle Amagerbankens problemer er selvforskyldte. Mens Danske Bank har omkring 5-7% af sit udlån til ejendomssektoren, har Amagerbanken omkring 50% af sit udlån til sektoren.

    Det er fuldkommen hazarderet af en banken på den måde at sætte alt på et bræt! Banker skal sprede sit udlån på kundegrupper, geografi osv. Det har været en grundregel i bankvirksomhed siden år 1920’erne.

    #156906
    HalliHalloForfatter

    GP:

    Ja, som du efterhånden har skrevet flere gange har DanskeBank haft et midre overskud i både 2008 og 2009, men det har absolut ikke været tilfredsstillende i forhold til den anden storbank Nordea, som har klaret sig betydeligt bedre.

    Hvor meget Ambk yderligere skal hensætte ved hverken du eller jeg, ej heller hvordan deres sikkerheder ser ud. Så dine påståede 5 milliarder er jo blot taget ud af den luft. Hvis dette skulle være rigtigt, så var banken jo nok lukket for et par år siden samtidig med et par håndfulde andre blev lukket af finanstilsynet, gik konkurs eller overtaget af en større bank.

    #156914
    testForfatter

    halihalo kan man vel bare sige til den slags argumenter. Der er mange bankedirektør at der ville ønske at de havde haft det samme mindre overskud som danskebank. hvordan det så i øvrigt er relevant for en diskussion om amagerbank må guderne så vide. hvis de da kan følge den argumentation eller mangle på samme

    #156922
    HalliHalloForfatter

    Nej test, jeg ved godt at du, GP m.fl. bliver gale, hvis nogen skriver lidt positivt om AmbK og EikBank,
    og endnu mere gal i skralden, hvis nogen syntes at Danske Bank har gjort det for dårligt.

    Der er ligsom en rød tråd i holdningerne….

    #156924
    Michael01Forfatter

    Hallihallo

    Du glemmer, at Amagerbanken hos Moodys har en dårligere vurdering end Roskilde Bank havde inden, de var ved at gå ned

    Og at de formentligt meget snart vurderes endnu dårligere

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 51 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.