Dyrt lån i CHF, Høj marginalrente

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91151
    AnonymForfatter

    Hej Mybanker og andet godtfolk.

    Dette er en lang historie, med mange detaljer, men vil prøve at fatte mig i korthed.

    Jeg vil hører om andre herinde, har erfaring med lån i CHF, og vigtigst, hvad jeres marginalrente ligger på?

    Ved oprettelse af lånet(Kurs 460) var aftalen en marginal på 1,65 % + 3 md Cibor. Omkring 2,2 % samlet. Hovedstol: 1,9 mil.

    Nu er marginalen 5,5 % + 3 md Cibor. Omkring 6 % (Kurs 530) Hovedstol: 2,16 mil.

    Er dette fair en marginalrente?

    Da marginalen er udregnet efter økonomi, er min situation kort beskrevet nedenfor.

    Lånet har 100% sikkerhed i 2 nybygget huse + 1 ældre udlejet hus, samt en byggegrund. Min belåningsprocent og forholdet mellem, hvad jeg skylder og ejer, er på 78 % (Vurderet 2010)

    Alle huse er udlejet med fint overskud. Mdl. lejeindtægt 22000kr og mdl. udgifter 15000kr, hvor CHF lån ca 9500kr af udgifterne.

    Jeg er studerende, læser til IT ingeniør og har udgifter for ca 6000 kr/md.
    Selvstændig med en internetforetning, indtægt 10-15tkr mdl.

    Mvh

    Rente magneten

    #156244
    testForfatter

    Undskyld men er det igrunden ikke mærkeligt at spørge om det er fair? Hvis der ikke er tvivl om aftalens lovligheden er det så ikke bedre at spørge om du kunne finansiere det billigere andet steds? Ikke at nogen her kan garantere at du kan godkendes til et andet lån, men af en variabel rente at være lyder det højt men euroen er vel også faldet vi i værdi?

    #156250
    thsvForfatter

    Det lyder lidt ligesom Eik banks hævning af rentetillægget overfor Skandiabankens boligprioritetkunder. Oprindeligt 0,65% + NIB-renten, nu 2,6% + NIB, altså en 4-dobling af rentetillægget, men dog ikke så voldsomt som dit lån, hvor der yderligere er et kurstab.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.