Hvor meget kan vi købe for?

Viser 8 indlæg - 16 til 23 (af 23 i alt)
  • Indlæg
  • #180922
    AnonymForfatter

    Fatter ikke at folk vil låne lige op til grænsen – vi har en brutto løn der hedder ca 800 k, og en realkredit gæld på 1.8 million og intet bank lån. Vi Har 2 små børn, og jeg synes ikke vi vælter rundt i penge – Men klart vi har pengene når vaskemaskine eller lign går i stykker, eller bilen skal på værksted, uden at det går ud over ferie m.m. Tænk jer om venner !!

    #180924
    AnonymForfatter

    Hejsa,

    Selv om det sikkert lyder meget kedeligt 😉 så ville det måske være en ide for jer at vente med at købe hus til om et års tid. Så kan I også spare en del op til udbetalingen selv.

    Der er altid en del udgifter forbundet med at købe et hus – også udgifter som man ikke troede fandtes.

    Du spørger, hvad det vil koste at sidde i et hus til 2,5 mill. Her vil jeg foreslå dig at gå ind på http://www.boliga.dk eller http://www.boligsiden.dk og søge på huse til omkring den pris. Så vil du kunne se, hvad der kræves hver måned til både faste og variable omkostninger.

    #205336
    chafForfatter

    Hej,,

    Min kæreste og jeg vil gerne købe hus, vi tager i Nykredit og holder møde med dem og de siger at det ser godt ud og filial chefen siger også god for det hus vi havde fundet til 1,4 mil vi får af vide at vi skal byde på huset og det gør vi det står til 1.485 og vi ender på 1.4 vi snakker med Nykredit igen og de siger vi skal skriver under så vi aftaler med place2live at vi mødes til underskrivningen fredag både os og sælger skriver under fredag men mandag ringer Nykredit så og siger at kreditvurderingen har sagt nej.. Den er sgu svær at synke når Nykredit hele tiden har sagt til os at det hele nok sgu gå og vi sgu glæde os til at får hus….

    Kreditvurderings grundlag var at hvis vi en regning som vi ikke havde regnet med kom så vil vi ikke kunne betalte den….

    Jeg er gældfri og konen skylder 60000 kr forbrugslån og en kassekredit på 30000 kr

    En sørgelig historie

    Vh Dennis

    #205338
    testForfatter

    Mulighede var jo at prøve brf eller rd. De kredit vurdere ikke ens.

    #205344
    MichaelForfatter

    Citat:

    “Kreditvurderings grundlag var at hvis vi en regning som vi ikke havde regnet med kom så vil vi ikke kunne betalte den"

    Ja, så skal du jo være glad for at du ikke købte det hus! Med en forbrugsgæld på 90.000 kr. og en økonomi der ikke kan bære en uforudset udgift så skal man holde sig langt væk fra et boligkøb.

    Få gælden betalt helt væk og spar mindst 5% op til udbetalingen og prøv så igen

    #205346
    thsvForfatter

    Enig med Michael.
    Med gæld på 90.000 kr og uden udbetaling er I ca. 150.000 kr nede fra en start af, når alle handelsomk. er betalt.
    Blot ærgeligt, at de ikke vejledte ordentligt inden I bød og skuffede sælger, da I ikke kunne kreditgodkendes.
    Og tro mig, som husejer kommer der altid en uventet regning, så der skal være orden i økonomien inden man køber hus, specielt hvis det er et hus, der trænger til vedligeholdelse og renoveringer.

    #205348
    chafForfatter

    Vi er selvfølgelige kede af det men ja vi betaler lånet ud hurtigst muligt så vi er i nul… Der var en k3 på huset jeg selv kunne lave klar…

    Vh Dennis

    #205350
    chafForfatter

    Vi er selvfølge kede af det men ja vi får gælden i nul også prøver vi igen… Vores rådighedsbeløb er på 16000 kr så det klare vi hurtigt.. Der var en k3 som jeg selv vil kunne lave ..

    Vh Dennis

Viser 8 indlæg - 16 til 23 (af 23 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.