20 års lån

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91136
    AnonymForfatter

    Hej Alle,

    Jeg har i noget tid gået og luret på at konventere 6% lån 30årigt til 4% 20 årigt, men nu har det sgu passeret kurs 100. Og jeg lurer lidt på hvad jeg har af alternativer. Jeg har ikke så travlt endnu da jeg skal vente til skæringsdato så jeg kan opsige uden at betale ekstra renter for det.

    Har nogle et bud på om der mon kommer nogle 3% i 15 el. 20 år i en kurs som er interessant eller er det helt i hampen? hvad skal der til at for at det sker? Jeg kan se at BRF har et 30 årigs 3% i kurs 83,5 men det er godt nok noget af et kurstab :-).

    Mvh Simon

    #156060
    testForfatter

    Nej men ville bare lige sige at et låne tilbud normalt så vidt jeg husker er gyldigt i 3måneder så man faktisk med det i hånde ka hjemtage et lån til over 100
    Så måske et par måneder før datoen?

    #156062
    thsvForfatter

    1) 4% 20 år er over kurs 100, så der kan ikke oprettes nye lånetilbud pt. i den serie.

    2) 3% 30 år står nu i kurs 89,0 hos BRF, det er vist et stykke tid siden du har tjekket kurserne!

    Om der åbner 3% i 15 eller 20 år er et godt spørgsmål, men RD tilbyder ihvertfald 3% 10 år i en kurs over 99, og Totalkredit har et lån i 3% serie 2026 (15 år) til en aktuel kurs på 95,75.

    #156064
    testForfatter

    thsv ja man kan ikke få et lånetilbud i en serie der over kurs 100 men kan man ikke hjem tage et lån selv om kursen senere går over 100 hvis man har et låne tilbud?

    personlig kunne jeg være bekymret for at nogen af serierne bliver for små og jeg tvivler lidt på at kursen bliver god nok, men det er der jo ingen af os der kan vide. Det ser ud til at pengebehovet ikke øges i samfundet og det giver jo basis for at prisen på penge forsat er lav. Nå eller hvis væksten kommer i gang igen bliver det måske en ny situation. Mit forsigtigehedsvalg af 30 år 5% vor et halvt år siden var en fejl som det ser ud idag.

    #156070
    AnonymForfatter

    Takker – meget mystisk. Jeg var inde og checke BRF i går aftes og kunne sværge på at der stod 83,5, men det er jo glædeligt at den er højere, men Totalkredit.dk er endnu mere interessant. Jeg kan dog ikke finde lånet på deres side. Hvor ser jeg en oversigt over denne, og er der er sted hvor jeg nemt får overblik over de åbne serier fra forskellige realkreditinstituter.

    På forhånd tak.

    mvh Simon

    #156076
    thsvForfatter

    Totalkredit har deres kursliste, med bla. 3% 15 år.
    BRF har deres liste med kurser for aktive lån.
    RD har ikke umiddelbart en liste, men ved beregning kan man se deres 3% 10 år.

    #156084
    KrisserForfatter

    Et alternativ kunne være 4 % 30 år. God mulighed for senere at opkonvertere til en højere rente, mod stort nedslag i hovedstolen. Hvis renten stiger meget, vil I muligvis endda kunne placere den månedlige besparelse til en højere rente end de 4 procent.

    #156090
    AnonymForfatter

    http://www.totalkredit.dk/TKdkcms/uploads/Kurslisten.pdf

    Jeg vil også sige et 30 årigt med afdrag er et godt alternativ til dit 6% fast rente. Kan ske der kommer gode muligheder i fremtiden for en opkonvetering.

    #156146
    NultopskatForfatter

    Nu er der jo andre kombinationer end 4 % 20 år og 4 % 30 år…Du skal jo bare finde, dn årrække, der passer med kurs 99,xx Hvad med 4 % 22 år..?
    Eller du kan gamble renten er lige skvattet lidt, så ud og bestil et lånetilbud..;o)

    #156158
    thsvForfatter

    Hvor vil du optage et 4% 22 års lån henne?
    Det bliver til samme kurs som et 30 års lån, da der ikke må gives nye lånetilbud i serie 2031 4%, når kursen er over 100.

    Men det er nok meget sandsynligt, at kursen på 4% 2041 vil stige op til 98 ret hurtigt.

    #156172
    NultopskatForfatter

    Tjae Det ville jeg gøre og har tidligere gjort præcist samme sted som jeg optog 20 og 30 årige lån…
    der bliver jo åbnet en ny serie med kortere mellem rum end 10 år, så hvad med 2032 eller 2033…?
    SErien forsvinder jo ikke, blot fordi man åbner en ny…

    Det er selvf. muligt at dette er blevet ændret siden, det er efterhånden mange år siden jeg har brugt fastrente lån.

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.