Råd og hjælp

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87163
    AnonymForfatter

    Hej ….

    Jeg står i en lidt “trels" situation: Har i mine yngre dage været lidt løs med mine penge og mangel på samme, så i dag står jeg med et forbrugslån på lidt over de 200.000 kr samt et bil lån på 120.000 kr. Jeg er død træt over mit økonomiske råde rum. Jeg betaler glædeligt hvad jeg skylder det er ikke det. Jeg er meget bevidst om hvordan jeg forvalter mine kroner, jeg har en pæn løn, men ville så gerne have lidt flere penge da de kun lige slår til…

    Jeg ejer intet af værdi anden min et år gamle bil..

    Jeg ville gerne lande på en mindre rente på mit forbrugslån men min Bank (DDB) er ikke til at tale med, mine forsikringer og bil finiancering har jeg i alm. Brand…

    Måske det var en mulighed at samle det der, kan bare ikke overskue det helt…

    Måske skulle man låne pengene af ens forældre…?

    Nå hvis der er nogle der har nogle råd, så lytter jeg meget gerne!!!

    Glædelig Jul

    Casper

    #110978
    AnonymForfatter

    Prøv holm finans, jeg tror du kan forhandle dig til en rente der passer til dig her, kompinér det evt. med et huskøb eller lejlighedskøbs, således at du kan få en lang løbetid samt en lavere rente, bag efter tager du selvfølgelig et større firma ( Nykredit ) eller et andet stort anerkendt firma og får en endnu lavere rente, det koster lidt at gøre det på denne måde, men jeg kan ikke se andre modeller, det bliver nok svært at få gennemført grundet boligmarket er på vej nedad værdi mæssigt.

    #110980
    AnonymForfatter

    Dit økonomiske råderum er jo forskellen mellem dine indtægter og ‘nødvendige udgifter’. Svaret er altså: Hæv det ene eller sænk det andet.
    Jeg ved ikke om du kan hæve din indtægt, men du kan da i al fald overveje om den bil nu ikke kan udnværes i et par år. Ikke alene sparer du ydelsen på dét lån, du sparer også dine løbende driftudgifter – mere en rigeligt til at det kan mærkes selvom der kommer en ekstraudgift til en taxa og ‘et glas for meget til festen’. Hvis du nu lige venter med at udnytte det øgede råderum i ½ år og i stedet øger afdraget på forbrugslånet, så står du lige pludselig i en gunstig situation til at flytte til en billigere bank.

    Det er dyrt at være fattig. Jamen, så la vær.

    #110982
    AnonymForfatter

    CitatMaker >> Holm Finans’s profil er udlån med sikkerhed i ejendom men trods evt. RKI. casper bruun mortensen har ikke noget hus. Og selvom Holm Finans ville tage casper bruun mortensen lån, så er der vel ikke nogen grund til at udskifte et eksisterende banklån med et dyrere finansierings-selskabs-lån? Får du procenter?

    Men der er selvfølgelig altid muligheden for at flytte lidt rundt for at opnå en besparelse eller forlænge løbetiden (ligesom at p.. i bukserne, så luner det jo lidt her og nu selvom pinen bliver længere). Den slags kan bare meget nemt blive spist op af omkostninger. Næh, jeg tror hellere på den med at nedsætte forbruget endnu mere i en kortere periode.

    #110984
    AnonymForfatter

    Nej, jeg får ikke procenter, men hvis du nu læste jeg jeg skrev ordentligt, så ved du også at man står bedre hvis man fik fast egendom i form af hus eller anden ejer form, læs det som det er, nemlig kun et forslag, jeg kan ikke afgøre hvad folk de gør ud fra hvad jeg siger.

    #110986
    AnonymForfatter

    Er der nogen grund til at hive tråde frem der er mere end et år gamle?
    Jeg tror ikke spørgeren stadig sidder og venter på svar.

    #110990
    AnonymForfatter

    Ok

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.