Nyhed: Amagerbankens individuelle solvensbehov forhøjes yderligere

Viser 5 indlæg - 16 til 20 (af 20 i alt)
  • Indlæg
  • #156092
    AnonymForfatter

    Det er ikke bare for sjov jeg advarer kraftigt mod Amagerbanken.

    I dag bringer børsen en artikel i den trykte avis side 28 under overskriften: “Moody’s bekymret for fremtiden i to danske banker".

    Gæt hvem de to er?

    Amagerbanken og FIH Erhvervsbank.

    Hvorfor er det professionelle kreditvurderingsinstitut så bekymret?

    Jo det er de fordi:

    1. Finanstilsynet tvang for få uger siden Amagerbanken til at hæve sit indviduelle solvensbehov. Amgerbanken gjorde det IKKE af egen fri vilje. Dette er igen et bevis på at man ikke kan stole på de regnskaber Amagerbanken kommer med.

    2. Bureauet mener at tabet af den ubetingede statsgaranti for indlån vil påvirke Amagerbankens situation stærkt negativt.

    3. Amagerbanken kæmper fortsat for at få individuel statsgaranti for et kæmpe mia. beløb kr., men staten har endnu ikke givet grønt lys. Lykkes det ikke, skal Amagerbanken finde likviditet på egen hånd, og det kan blive så dyrt eller helt umuligt, at banken må lukke.

    4. Endnu et krisetegn er at Amagerbanken lige som sidst jorden brændte, ikke kan træffes for en kommentar.

    Konklusionen i artiken er, at der er risiko for at Amagerbanken får sænket sin kreditvurdering til et niveau hvor aktien betegnes som spekulativ dvs. investeringsbankenre fraråder at have noget med dem at gøre.

    #156104
    HalliHalloForfatter

    GP skrev:
    Man må da så sandelig håbe, at kunderne få god service i Danmarks dyreste og mest usikre bank Amagerbanken.

    Slyng bare igen usande påstande ud på MYBANKER. Du har ellers altid holdt på at man skal underbygge sine synspunkter.

    Jeg syntes Ambk er meget billigere end DanskeBank eller Nordea og mange andre banker.

    Jeg får gratis valutaveksling:

    Gratis VisaKort
    Gratis Internetbank
    Gratis checks (2 pr. måaned)
    Banken har altid haft gratis “kuvertbetaling" af renter
    og jeg kunne blive ved.

    Der må stikke noget under med dine stedse og trættende indlæg om denne bank…………

    #156106
    HalliHalloForfatter

    Jeg fik desværre sendt mit indlæg uden at have læst korrektur overhovedet.

    Der skulle selvfølgelig have stået: gratis “kuvertbetaling" af regninger.

    Nu vil en eller anden sikkert hævde at de samme “gratisydelser" kan man også få i Nordea og DB, men da jeg også er kunde i DB ved jeg at det ikke er rigtigt, da man skal været meget rig for at f.eks. blive 24/7-kunde. Og selv som 24/7-kunde kan man ikke få helt de samme gode tilbud som i Ambk.

    Derfor fortsætter jeg med Amagerbanken og EikBank som mine primærbanker.

    #156110
    testForfatter

    jeg har til stadighed vanskeligt ved at forstå denne sammenblanding mellem hvilken service en given bank yder og så denne banks risko for konkurs. Vedr. den risiko man som kunde løber ved at ha sine forretninger i Amagerbanken, IBH eller f.eks. EIK er det jo værd at bemærke at indskyder garanti fonden dækker 750 kkr. jeg kan stadig være lidt i tvivl hvordan f.eks. en bolig prioritets kunde ville være stillet i tilfælde af konkurs. Har tidligere ment at man kunne være nød til at refinacere sin gæld, men er ikke helt sikker.

    I en debat hvor temaet er en given banks økonomi finder jeg indlæg om sammen banks service irrelevant.

    I en debat om en given banks service finder jeg indlæg om bankens økonomi irrelevant.

    men jeg finder da både diskussionen om en given banks økonomi og service relevant i et forum der handler om Finas ydelser generelet.

    #156132
    AnonymForfatter

    Til GP:

    Hvad er årsagen til at Moody’s også har FIH i søgelyset?

Viser 5 indlæg - 16 til 20 (af 20 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.