Billån med udbetalling

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91093
    AnonymForfatter

    Hej alle på mybanker 🙂

    Jeg har aldrig lavet et lån før men har fundet en bil jeg godt kunne tænke mig den koster 225000 og har 100000 til udbetaling.
    jeg er på su men får handicaptillæg oven i så jeg har 12000kr udbetalt om måneden har et forbrug og faste udgifter incl husleje, el, tlf, mad, fornøjelse etc på 6000kr
    jeg skal gi 13000 kr om året i forsikring som nystarter. har 190000kr til at stå på kontoen men vil ikke sætte dem alle i udbetalling.
    Tror i jeg kan få sådan et lån og hvor er det evt billigst ?

    #155470
    MichaelForfatter

    Det her er ikke svar på dit spørgsmål, men er godt råd:

    Find en lidt billigere bil omkring 160-170.000 og køb den kontant. Man skal aldrig låne penge og have opsparing samtidigt (medmindre det er realkreditlån).

    #155472
    AnonymForfatter

    hej Michael tak for dit svar 🙂

    undskyld hvis jeg lyder lidt dum men er lidt grøn på det her område men hvorfor skal man aldrig det ?

    #155474
    AnonymForfatter

    Bilen er alt for dyr i forhold til dit indtægtsgrundlag, synes jeg.

    Du får meget bil for 80.000 – 120.000, hvilket jeg synes lyder som et mere fornuftig prisleje – din indkomst taget i betragtning.

    #155476
    AnonymForfatter

    hej General Prier tak for dit svar.

    Kan godt se det er en dyr bil (cabriolet), men ved ikke hvad jeg ellers skal med mine penge synes det kunne være sjovt om 2½ år er jeg færdig som ingeniør og så ser økonomien nok anderledes ud. Vil ikke købe ejerlejlighed nu hvis den alligevel skal sælges om to år og synes også det er for usikkert for tiden. Aktier stiger og falder så tror heller ikke det er en risiko jeg vil løbe. Så er kommet frem til jeg godt kunne tænke mig den bil bliver 30 år i år så det er nu inden jeg får familie og børn.
    Men hvad ville i gøre med pengene hvis det var jer ?

    #155482
    HalliHalloForfatter

    Spred altid dine investeringer i obl., aktier, bankindskud, guld, sølv, platin, fast ejendom osv. I dit tilfælde kan du også købe nyt handicapudstyr til hjemmet eller hvad ved jeg. Kun fantasien sætter grænser.

    Har en vordende ingeniør slet ikke lært lidt om økonomi under studiet?

    #155484
    AnonymForfatter

    hej HalliHallo

    jov vi lærer at hvis der er noget vi ikke ved så meget om spørger man nogen der ved noget om det og søger viden ud fra det!!! Fik faktisk det indtryk at det var det den her side var lavet til ? og hvis det er mit handicap du er misundelig på kan vi da godt bytte ?

    #155488
    MichaelForfatter

    Fordi indlånsrenten er væsentligt lavere end udlånsrenten. Låner du 125.000 til 6,75% i rente og har samtidigt 125.000 stående til 2%, ja så koster det dig knap 6000 kr. om året i forskel – det er spild af gode penge

    #155490
    testForfatter

    Hvorfor bliver din økonomi bedre nå du bliver færdig? Har du et job på hånden? Hvis du har brug for en bil så vælg en du kan betale kontakt.

    #155492
    AnonymForfatter

    hej og tak for jeres svar tror jeg finder en billigere og betaler kontant.
    Men tak for svarene.

    #155494
    AnonymForfatter

    En sidebemærkning, prøv at høre de forskellige forhandlere hvad de kan tilbyde af forsikringer.

    Ved at Chevrolet tilbyder 3 år for ca. 13.000.- så der er lidt at spare som ny bilist 🙂

    #155496
    NultopskatForfatter

    Hejsa kære kommende kollega

    Lige et par småting fra en gammel ingeniør.

    1) Som den første bil, køb et gammelt vrag, hvor du kun har ansvarsforsikring de første par år…som du selv skriver 13.000 kr pr. år i forsikring. er vel egetnlig grund nok

    2) Det er altså hårde tider for nyuddannede ingeniører, slet ikke så slemt som tidligere, men dog slemt nok for dem, det går ud over..og det er altså alle nyuddannede.

    3) Når du er færdig, kan du hurtigt få brug for lidt kapital, og så er det altså ærgerligt at den står på 4 hjul…Måske får du job i en anden ende af landet..??

    #155498
    thsvForfatter

    Ja, mit råd ville osse være en billig ny bil med tilkoblet forsikring.

    Chrevrolet Aveo er på kampagne med udstyrspakke, og mere bil end den for billige Spark.
    http://www.chevrolet.dk/images/pdf/prisliste/Prisliste_personbiler_varebiler_Chevrolet.pdf
    Forsikringen for 3 år er for øvrigt 11.900 kr.
    Det var min arbejdskollega, der gjorde mig opmærksom på denne lidt større model, der som 5-dørs vel osse kan bruges med barnestol (når den tid kommer).

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.