Eik-bank

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 44 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91092
    AnonymForfatter

    Jeg har en BoligPrioritet´s konto i Eikbank, men er er ikke sikker på hvordan deres rente er sat sammen. Som jeg husker det er der et rente tillæg + en sats, men er ikke sikker på hvilken. Og får der er et kvikt hovede der syntes ad det ville være en ide at ringe til banken, det har jeg prøvet og de ved det ikke(HJÆLP!!! Banken kender ikke deres eget produkt.. Flygt)
    Så hvis der nogen der kvikker end Eikbank ville det være godt at høre fra jer.

    #155468
    thsvForfatter

    Eiks rentesats er baseret på NIB-renten, altså Nationalbankens IndskudsBeviser.
    Dog er tillægget variabelt, og er blevet skruet op fra 0,65% i Skandiabankens tid til nu 2,6%. En 4-dobling af tillægget, og bestemt ikke markedets billigste lån, som lovet i annoncer i 2005 af Skandiabanken.

    #155478
    AnonymForfatter

    Det var lige det jeg skulle bruge tak for det. Tror at Eik mister mange kunder på at hæve tillæget, jeg er på vej væk skal bare have de sidste på plads.

    #155480
    HalliHalloForfatter

    Det samme emne har været behandlet herinde mindst 100 gange i de sidste 2 år, så prøv at se hvad andre har spurgt om inden du spørger.

    Du kunne da også bare have skrevet en E-Mail til banken, du har da ingen problemer med skrive og finde frem lige til MYBANKER.

    Jeg og min familie er kunder i banken og er ualmindelig glade for den.

    #155486
    testForfatter

    Lyde du ikke lidt sur

    #155502
    thsvForfatter

    Ja, selve banken er såmænd god nok, men deres politik med ikke at udsende 1/4-årlige kontoudtog er en smule uforståeligt, da de jo udsendes via E-post!

    #155506
    AnonymForfatter

    Der har været en rækker sager omkring netop Eik Bank’s (eller retteligt Eik Banki PF’s) højst tvilsomme prioritetslåns produktet hos Pengeinstitutankenævnet.

    Nogle af sagerne har Eik Bank tab, andre har de vundet. Dem de har vundt har de vundet på juridiske spindsfindigheder. Etisk, burde alle sagerne have været tab!

    Jeg er slet ikke tvivl om, at der er tale om en ualmindelig dårligt bank her, som har givet kunderne ualmindelige urimelig og dårlig rådgivning.

    Jeg har selv været kunde i Eik Bank ind til halvandet år siden, og jeg kan sige, at jeg var ualmindelige utilfreds med denne lortebank.

    Foruden at de fuckede helt almindelige værdipapirtransaktioner up, og renterne ikke fulgte diskontorenteudviklingen bare tilnærmelsesvis, så havde de en helt igennem urimelig politik hvad angår overtræk.

    Jeg kan huske at vi var i ferie i grækenland, hvilket resulterede et beskedent overtræk på 115 kr. Det var vel at mærke i en situation, hvor der stod fler hundrede tusinde på en anden konto i banken. Eik Bank satte himmel og hav i brand for at inddække dette overtræk. Den slags trusselsbreve finder jeg mig naturligvis ikke i, og få dage efter skiftede jeg til den fremragende bank, jeg og min kæreste i dag er kunder i.

    Eik Bank røvrende folk, så er i advaret!

    Jeg tvivler i øvrigt også på banken overlever i længen! Banken er leveringsdygtig i det ene katastroferesultat efter det andet, og sidste kvartal var ikke nogen undtagelse! Eik Bank har indladt sig på tvivlsomme og risikable projekter med ejendomsbranchen, og det koster dem dyrt. Ejendomsbranchen er vingeskudt, og når renten bare stiger til et marginalt højere nivuau end det vi har i dag, så går det galt for flere af Eik Banks storkunder. Det kan blive MEGET alvorligt for Eik Bank!

    #155510
    HalliHalloForfatter

    Til direktionen for Mybanker:

    Det undrer mig at GeneralPrier må spamme dette forum til med helt uanstændige indlæg om EikBank og Amagerbanken i tide og utide. Jeg vil tro han har oprettet jeg ved ikke hvormange indlæg og skrevet i oceaner af tråde om de 2 banker i de sidste par år

    Forleden prøvede jeg at oprette et indlæg om DanskeBank, men indlægget blev prompte slettet, da det blev betraget som “mundhuggeri".

    Hvorfor må man oprette tråde om det samme emne i en uendelighed?

    Alt hvad DanskeBank er perfekt iflg skribenten, men EikBank og AmBk hader han tilsyneladende som pesten.

    Jeg har dog en formodning om hvad grunden er til at der ikke bliver grebet ind, men måske grunden kan være en anden…….jeg ved det ikke.

    #155512
    AnonymForfatter

    Halli Hallo, jeg har ikke oprettet dette indlæg, men besvarer et indlæg omkring Eik Bank.

    Forhold dig dog til emnet, som er Eik Bank, i stedet for som et andet pattebarn at skrige på læreren, fordi du ikke kan klare dig i skolegården (læs: du evner ikke at argumentere, og tåler ikke nogen kritiserer de banker du anpriser).

    #155516
    HalliHalloForfatter

    GP: Det samme spørgsmål ikke været oppe og vende mange, mange før. Og du har skrevet det samme mange, mange gange igen og igen.

    Problemet er at jeg har haft mange uheldige oplevelser med DanskeBank, men er blevet nægtet at berette herom af John, Elisabeth, Morten og Nikolej. Er det ytringsfrihed? Jeg vil kalde det en meget uheldig begrænsing.

    Din ven TEST har ligeledes skrevet herinde mange gange, at han har trukket sin EikBank over, og at han er blevet pålagt et gebyr for overtrækket. Det gør din bank også, det er der ikke noget unormalt i.

    Dit latrinære, perfide sprogbrug er i øvrigt under al kritik. Men jeg ved at du får lov til at svine folk til herinde og berette det samme og samme om EikBank og AmBk unden at det tilsyneladende for nogen konsekvenser.

    #155518
    HalliHalloForfatter

    GP skrev:
    Nogle af sagerne har Eik Bank tab, andre har de vundet. Dem de har vundt har de vundet på juridiske spindsfindigheder. Etisk, burde alle sagerne have været tab!

    Er det muligt at få oplyst hvilke sager banken har tabt?

    Oplys venligt ankenummer og dato

    På forhånd mange, mange tak!

    #155530
    AnonymForfatter

    Halli Hallo, hvis man gennemgår mine indlæg mod dine, vil man hurtigt se, at du står klart den største andel som går over grænsen. Det er årsagen til flere af dine er censureret væk!

    Dine indlæg er at typen: TOTALT UARGUMENTEREDE, ala “banken er dårlig, fordi jeg siger den er dårlig".

    De fleste af mine indlæg er der trods alt en argumentation i, og der er en række konkrete kritikpunkter, som man kan forholde sig til.

    Det jeg giver udtryk for angående Eik Bank er de oplevelser jeg har haft som kunde med Eik Banki PF, samt de regnskabstal og ankenævns afgørelser der er offentligt kendte, og som du til enhver tid kan finde frem og gennemgå.

    Jeg har forøvrigt ikke tænkt mig at indtage nogen sekretærfunktion i forhold til gennemgå ankenævnsafgørelser for dig. Det kan du gøre selv!

    #155532
    AnonymForfatter

    Hvad angår Eik Banks tvivlsomme rådgivning, så ved vi jo alle hvordan prioritetslånet blev solgt på en måde så det gav indtryk af renten var låst 1:1 mod nationalbankens udlånsrente.

    Til eksepel advarer forbrugerrådet her mod Eik Banks tvivlsomme markedsføring:

    http://www.forbrugerraadet.dk/?sid=1&cid=5653

    Markedsføringen efterlader let kunden med et forkert indtryk.

    #155536
    AnonymForfatter

    Der er eksempelvis en sag ved pengeinstitutnævnet, hvor ankenævnet finder:

    Ankenævnet finder, at overtrækket på klagernes konto i januar 2007 ikke berettigede Eik Bank til uden varsel at spærre klagernes dankort og afmelde deres PBS-aftaler.

    Sagen synes jeg er en meget god illustration på at deres overtrækspolitik er fuldkommen vanvittig. I mit tilfælde satte de himmel og jord i bevægelse for et lille overtræk på 115 kr.

    Dernæst så er der alle de mange sager om Eik Banks elendige boligprioritetsprodukt, som de altid vilder med et delt ankenævn 3 medlemmer der finder at det er i orden at Eik Bank laver vildledende markedsføring, når blot den korrekte sammenhæng står i pantebrevet. 2 medlemmer finder, at Eik Bank er forpligtet til at følge nationalbankens udlånsrente.

    Det bliver spændende at se hvad der sker med disse sager, når og hvis de på et tidspunkt når gennem domstolssystemet.

    Sagerne understreger for mig een ting. Det er, at man skal have en lup med når man underskriver papirer i Eik Bank. For selv om der står en ting i det kulørte markedsføringsmateriale og på hjemmesiden, så kan der stå det stik modsatte på deres hjemmeside.

    Jeg anbefalder at man går uden om Eik Bank, men det er selvfølgelig helt op til folk selv om de vil følge det råd. Og hvis man er glad for sit boligprioritetslån, som er faldet meget mindre end nationalbankens udlånsrente, jammen så fred være med det!

    #155538
    AnonymForfatter

    Konklusionen på pengeinstitutankenævnets afgørelser i boligprioritets-sagerne må jo være, at man kan aftale med Eik Bank at boligprioritetslånerenten er 3,40% i dag, og så risikerer man at Eik Bank i morgen får den ide at hæve renten til 10%, bare fordi de synes det er sjovt!

    Man har ingen sikkerhed for renten på boliglånet følger nationalbankens renter bare tilnærmelsesvist!

    Dette skal folk vide, før de vælger Eik Banks produkt!

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 44 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.